Informacions Educació Física d’inici de curs 2022-2023

Benvolgudes famílies,

Des del Departament d’Educació Física us comuniquem que un dels objectius de la nostra àrea és promoure la responsabilitat en la cura personal i la higiene corporal. Per aquest motiu considerem necessari que l’alumnat i les famílies tinguin coneixement del material necessari per a les activitats d’aquesta assignatura.

Cal portar l’equipació d’educació física fins i tot en dies de pluja o si estan lesionats perquè d’aquesta manera eduquem en hàbits. Si el vostre fill o filla està lesionat també participarà en les activitats proposades fent altres funcions que no requereixin esforç físic, com ajudar o controlar les activitats dels companys.

Material que cal portar:

EDUCACIÓ INFANTIL (de P3 a P5):

• Xandall o roba esportiva
  • Calçat esportiu (preferentment amb velcro).
  • Mitjons antilliscants

Horaris Psicomotricitat:

P3 A: dijous matí

P4 A: dilluns tarda P4 B: dilluns  tarda

P5 A: dilluns  matí P5 B: dilluns matí

CICLE INICIAL (1r i 2n):

• Xandall o roba esportiva,
  • Calçat esportiu
  • 1 tovallola petita i sabó.
  • Samarreta per canviar-se

Horaris d’educació física:

1r A: dimarts matí 1r B: dimecres matí

2n A: dimecres tarda 2n B: dijous matí (setembre) i dimecres tarda (octubre-juny)

Natació 2n de Primària

Des de la 1a setmana d’octubre fins a final de curs l’alumnat de 2n gaudeix de l’activitat física de natació els dijous al Centre Esportiu Municipal de Premià de Mar (Piscines municipals).

Material que cal portar:

• Banyador esportiu d’una sola peça (posat de casa cada dijous)
  • Ulleres i casquet de piscina
  • Xancletes de goma
  • Tovallola i pinta de cabell
  • Roba interior de recanvi

CICLE MITJÀ, SUPERIOR i ESO (de 3r a 2n d’ESO):

• Xandall o roba esportiva,
  • Calçat esportiu
  • Samarreta de recanvi
  • Tovallola i sabó.

Horaris d’educació física:

3r A: dimecres matí 3r B: divendres tarda

4t A: dimarts tarda 4t B: dimarts matí

5è A: dilluns matí 5è B: divendres tarda

5è C: dijous matí

6è A: dilluns matí 6è B: dilluns tarda

1r ESO A: dimarts matí 1r ESO B: dimecres matí

2n ESO A: divendres matí 2n ESO B: dimecres matí

Natació 2n d’ESO

El segon trimestre, de gener a març, l’alumnat de 2n d’ESO gaudeix de l’activitat física de natació dimecres (2n d’ESO B) i divendres (2n d’ESO A) al Centre Esportiu Municipal de Premià de Mar (Piscines municipals).

Material que cal portar:

• Banyador esportiu d’una sola peça
  • Ulleres i casquet de piscina
  • Xancletes de goma
  • Tovallola i pinta de cabell
  • Roba interior de recanvi

RECOMANACIONS

Alimentació: És importat que els alumnes vinguin ben esmorzats de casa per poder realitzar d’una manera òptima l’activitat física.  Si la classe és a la tarda procureu dinar més d’hora.

Obesitat: és l’acumulació excessiva de greix corporal i ja s’ha convertit en la malaltia principal dels països desenvolupats. Existeixen 3 punts fonamentals per evitar l’obesitat (hàbits alimentaris, activitat física i participació familiar).

L’activitat física és molt important, no per la pèrdua de pes, sinó pel canvi de vida i per abandonar el sedentarisme i allunyar-se de les llargues hores asseguts davant la TV.

JUSTIFICANTS

Els recordem que en cas de que l’alumne/a no pugui realitzar la classe d’Educació Física per motiu justificat, és del tot imprescindible que facin arribar la notificació per escrit al mestre/a.

Per evitar riscos innecessaris els farem arribar una fitxa de salut via DINANTIA per a que l’omplin i així la podrem tenir en compte a l’hora de practicar l’Educació Física.

Per a més informació sobre la nostra àrea, us podeu adreçar a: https://agora.xtec.cat/iesantanna-premiadedalt/categoria/educacio-fisica/

Mestres d’Educació Física