Xerrada sobre nutrició

Conscients de la importància d’una bona alimentació i hàbits de vida saludables, dins del cicle de xerrades del departament de Biologia i Geologia, aquesta setmana els alumnes de 3r ESO han rebut una xerrada sobre hàbits d’alimentació i nutrició amb la nutricionista Munsa Taulé Segarra, Tècnica Superior en Dietètica.

Taller Cinemocional (Bruna)

Els alumnes de 3r ESO a tutoria han fet un taller emocional per a la prevenció, detecció i actuació de l’assetjament i el ciberassetjament amb origen en entorns educatius. A través del curtmetratge Bruna Shortfilm es proposa als alumnes diferents dinàmiques de desenvolupament socioemocional per donar respostes i eines per prevenir el bullying.

.

Dones i Ciència al Febrer

El 15 de desembre de 2015 l’Assemblea General de les Nacions Unides va proclamar l’11 de febrer DIA INTERNACIONAL DE LA DONA I LA NENA A LA CIÈNCIA, convidant a que s’organitzessin activitats d’educació i sensibilització pública que ajudessin a aconseguir una major participació i progrés de les dones i les nenes a la ciència.

La Iniciativa 11 DE FEBRER vol omplir les agendes d’activitats que ajudin a visibilitzar el treball de les científiques, a crear rols femenins en els àmbits de la ciència i la tecnologia i que promoguin pràctiques que afavoreixin la igualtat de gènere en l’àmbit científic-tecnològic. Les activitats es realitzen de l’1 a l’15 de febrer de cada any.

Aquest curs les activitats són principalment virtuals. Un dels moviments que ens ha cridat l’atenció aquest curs ha estat #nomorematildas, impulsada per l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues (AMIT). Aquesta associació té com a objectiu aconseguir una major presència de científiques en els llibres de text escolars, tant a primària com a l’ESO i Batxillerat. Donar visibilitat a aquestes dones serà un estímul per despertar en les noies una vocació científica i contrarestar els estereotips que els diuen que elles són menys intel·ligents i dotades per a les ciències que els nois.

Us deixem l’enllaç dels tres contes on ens conviden a imaginar la  vida de tres grans científics en el cas que haguessin nascut dones: Matilda Einstein (en lloc d’Albert Einstein), Matilda Fleming (en lloc d’Alexander Fleming) i Matilda Schrödinger (en lloc d’Erwin Schrödinger).

PROJECTE ERASMUS:”Touching the past to reach the future”

Malgrat les dificultats creades per la pandèmia del SARS-COVID-19, el projecte Erasmus + segueix tirant endavant i continuem treballant amb el professorat i alumnat implicats en el projecte.

En aquest 1r trimestre hem treballat conjuntament els cinc païssos socis: Praga (CZ), Trabzon (TK), Florència (I), Nanoussa (GR),  Bodrum (TK) i Martorell (C), temes relacionats amb el patrimoni cultural dels diferents païssos. Concretament , l’Institut Pompeu Fabra , està treballant en temes de supersticions i creences populars.

Conjuntament amb els Instituts socis, hem elaborat un calendari amb il·lustracions produïdes pels alumnes sobre les diferents supersticions i creences de les diferents cultures, constatant que potser no estan tan allunyades les unes de les altres.

El passat dimarts 15 de desembre es va fer una videoconferència amb alumnes i professors del projecte per compartir els treballs realitzats per cada delegació. Va ser una experiència divertida, interessant i repetible, sens dubte.

SETMANA DE LA CIÈNCIA 2020

Dins de la 25a SETMANA DE LA CIÈNCIA, l’alumnat de batxillerat de l’Institut Pompeu Fabra de Martorell ha participat en l’activitat Ciència km0: LA RECERCA DEL MÓN A L’AULA.

Ciència km0 és un projecte impulsat per joves catalans que es dediquen a la recerca científica des de diferents llocs del món. Han donat a conèixer la seva tasca investigadora a través de petits vídeos i animen a l’alumnat que els facin preguntes.

Per poder veure a aquests joves investigadors a través del següent enllaç: Ciència km0