Dones i Ciència al Febrer

El 15 de desembre de 2015 l’Assemblea General de les Nacions Unides va proclamar l’11 de febrer DIA INTERNACIONAL DE LA DONA I LA NENA A LA CIÈNCIA, convidant a que s’organitzessin activitats d’educació i sensibilització pública que ajudessin a aconseguir una major participació i progrés de les dones i les nenes a la ciència.

La Iniciativa 11 DE FEBRER vol omplir les agendes d’activitats que ajudin a visibilitzar el treball de les científiques, a crear rols femenins en els àmbits de la ciència i la tecnologia i que promoguin pràctiques que afavoreixin la igualtat de gènere en l’àmbit científic-tecnològic. Les activitats es realitzen de l’1 a l’15 de febrer de cada any.

Aquest curs les activitats són principalment virtuals. Un dels moviments que ens ha cridat l’atenció aquest curs ha estat #nomorematildas, impulsada per l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues (AMIT). Aquesta associació té com a objectiu aconseguir una major presència de científiques en els llibres de text escolars, tant a primària com a l’ESO i Batxillerat. Donar visibilitat a aquestes dones serà un estímul per despertar en les noies una vocació científica i contrarestar els estereotips que els diuen que elles són menys intel·ligents i dotades per a les ciències que els nois.

Us deixem l’enllaç dels tres contes on ens conviden a imaginar la  vida de tres grans científics en el cas que haguessin nascut dones: Matilda Einstein (en lloc d’Albert Einstein), Matilda Fleming (en lloc d’Alexander Fleming) i Matilda Schrödinger (en lloc d’Erwin Schrödinger).