50è Aniversari de l’Institut Pompeu Fabra

El nostre institut va celebrar el seu 50 aniversari l’any 2018.

Fotos celebració 50è Aniversari. 2018

LLIBRE “INSTITUT POMPEU FABRA MARTORELL, 5O ANYS. ALBUM DE MEMÒRIES, escrit pel professor Andrés Martínez.

Martorell digital. 50è Aniversari

Vitrall del 50 aniversari situat a l’entrada del centre realitzada per professors i alumnes del 4t ESO.

El nostre primer director fou el Dr. Ernesto Carratalá (1918-2015). L’any 2008 va presentar el llibre “Memorias de un piojo republicano”. El llibre és la seva autobiografia, on relata les experiències viscudes durant la guerra civil, durant la qual va caure ferit, agafat presoner i condemnat a pena de mort, tot i que finalment va ser indultat. Després de estar set anys a la presó, va realitzar el doctorat a la Universitat de Barcelona, on va ser professor fins 1986. Ha estat professor durant més de 40 anys a tres continents.

El Dr. Ernesto Carratalá, primer director de la nostra escola (assegut a l’esquerra), el Dr. Miquel Vives, exdirector del centre jubilat (assegut a la dreta) i la Sra. Montserrat Tendero, exdirectora (asseguda al centre de la taula), en una xerrada col.loqui celebrada a la Biblioteca del centre.

“La mirada d’Ulisses”

Les primeres imatges conservades d l’Institut Pompeu Fabra són una pel·lícula feta pels alumnes de 4t. A i en part de 4t B l’any 1970. Era un exercici de classe, guiat per la professora Helena Lumbreras. El guió i tots els preparatius eren dels alumnes. Agraïm als exalumnes del centre (alguns ja jubilats) que ens posessin sobre la pista d’aquest document visual de la història del nostre centre, però molt especialment a Joana Llordella i Francesc Puertas, que després de restaurar-la, posar-hi subtítols i digitalitzar-la ens la han ofert com a homenatge als 50 anys de vida del Pompeu. A tots aquells alumnes de les primeres promocions: Gràcies, moltíssimes gràcies.