ORQUESTRA SIMFÒNICA DE BARCELONA I NACIONAL DE CATALUNYA. ASSAIG GENERAL

El passat 9 de febrer, els alumnes de 1r de Batxillerat de Música i comunicació han pogut gaudir d’un assaig general de lOrquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya: un privilegi de tornar a sentir música en directe i sobretot, viure dprop com és la comunicació entre director i intèrprets. Un programa molt interessant del qual vam poder escoltar Nacht und Trompeten (Noche y trompetas), obra composta per H. Abrahamsen l’any 1981, amb certes influències del Romanticisme, i Le chant du rossignol de Stravinski, on vam poder escoltar l’orquestra simfònica en tota la seva esplendor, amb la potència i valentia d’aquest poema simfònic del 1917 que el mateix compositor havia estrenat anteriorment com a òpera.

I per acabar una visita al Museu de la música, en el qual han pogut veure instruments de diferents èpoques i cultures i interactuar amb alguns instruments. Continuem reivindicant l’experiència única de la música en directe, i encara més després d’un temps on no era possible. La presencialitat ens omple i ens torna a l’essència de l’art de la música que és l’escolta natural del seu material fonamental: el so en el seu estat pur, una connexió imprescindible“.