#participacióTarradell – Conferència d’en Pol Guasch al CCCB

El dijous 15 de febrer els grups de 3r de l’ESO vam anar al CCCB a escoltar l’entrevista que en Miquel Misé feia al Pol Guasch. Arran de la seva última novel·la Ofert a les mans, el paradís crema (Anagrama 2023), el jove escriptor ens convida a reflexionar sobre el vincle de l’amistat, del qual sovint se’n parla poc. Molts cops hem parlat i sentit parlar d’amors, de desamors, de famílies trencades, de solitud, de sexualitat… però, què és un amic? I què fan els amics? Qualsevol amistat deixa en nosaltres una petjada important, ens convida a mirar-nos amb ulls diferents dels nostres i a assajar altres maneres d’estar junts, però un amic no necessàriament ha de ser per sempre. L’amistat està farcida de descobertes, complicitats i revelacions, de la mateixa manera que està travessada per ruptures, desencants i fragilitats.
L’alumnat de 3r d’ESO va escoltar l’entrevista amb una actitud respectuosa i molt participativa. El contingut de la mateixa era prou profund i elaborat, i l’alumnat va ser capaç de seguir l’entrevista i fins i tot fer-ne preguntes en el torn obert. Al final de l’activitat, el mateix autor Pol Guasch ens va felicitar per la bona actitud i acollida que havien tingut durant l’entrevista.