Mobilitat a la Formació Professional

Entenem que la mobilitat en els processos formatius és una estratègia fonamental que permet a les persones que hi participen millorar les seves competències professionals i personals, així com millorar la seva empleabilitat i les competències lingüístiques. La mobilitat d’alumnat i professorat és una de les eines fonamentals per a la modernització de l’educació i la millora de la qualitat educativa.

Des del curs 2007, l’INS Miquel Tarradell disposa de la Carta ERASMUS, el que ens permet oferir beques per a que el nostre alumnat dels cicles formatius de grau mitjà i superior del nostre institut, pugui realitzar part del mòdul professional de Formació en Centres de Treball (pràctiques), en empreses de països de la Unió Europea.

Actualment hem sol·licitat la nova carta Erasmus d’educació Superior ECHE (2021-2027) i estem a l’espera de la seva renovació.

El curs 2016-2017 hem iniciat els nostres projectes propis: organització de forma autònoma d’algunes estades ERASMUS+.

L’institut també és soci de dos consorcis: Departament d’Ensenyament (“Regional Ministry of Education”) i consorci Erasmus per a pràctiques en empreses, coordinat per la Fundació BCN Formació Professional. Aquests dos consorcis proposen i desenvolupen diferents Projectes de mobilitat i formació, als quals també té accés el nostre alumnat de cicles formatius tant de grau mitjà com de grau superior, així com el nostre professorat.

En aquesta emocionant trajectòria, un total de 53 estudiants dels tres cicles formatius, han realitzat estades de mobilitat a diferents països com Itàlia, Finlàndia, França i Alemanya.

Els llocs de pràctiques han estat variats i molt motivadors per l’alumnat. Aquests han estat: escoles bressol, centres residencials d’acció educativa per a noies joves, centres ocupacionals per persones amb diversitat funcional, centres d’acollida per a famílies monoparentals, centres oberts per a joves, centres per persones que experimenten situacions de debilitat i fragilitat i centres per persones refugiades.

Curs 2019-20

En el present curs teníem previstes set estades de mobilitat, les quals es durien a terme a Alemanya, Nuremberg (TEI) i a Itàlia, Bologna (TAPSD). Malauradament aquestes estades no s’han pogut realitzar degut a la COVID-19, tot i així, tan bon punt la situació es normalitzi, podrem tornar a engegar les mobilitats.

Des de la Fundació FP, es gestionen dues beques per l’alumnat d’Integració social, el qual marxarà a Finlàndia a l’abril del 2021.

Esperem que el proper any puguem continuar obrint portes per tal d’oferir nous centres de pràctiques per a l’alumnat, i alhora, obrir-nos a noves possibilitats de participació en nous projectes que enforteixin la nostra comunitat educativa.

Accés a l’àlbum d’imatges