Joves, ciència i ètica

El 16 de desembre, es va celebrar la jornada final de Joves, ciència i ètica a CosmoCaixa.

El tema base era la Covid-19.

S’han treballat 5 àrees:

• Recerca
  • Salut
  • Llibertats individuals
  • Educació
  • Acció humana

El nostre institut ha estat l’encarregat de debatre sobre Salut.

Les sessions han estat simultànies en diferents sales. En elles els alumnes de cada centre acompanyats per un expert científic i per un altre en conducció de debats han debatut i arribat a una sèrie de conclusions.

Després d’esmorzar 2 alumnes de cada grup juntament amb els seus respectius experts, han elaborat un document que s’ha redactat en línia entre els 5 grups de treball.

Finalment després de rebre unes paraules del Sr Valentí Farràs, director de CosmoCaixa, de l’Sr Jordi Portabella, director general de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i la Sra. Mar Camacho, directora general d’innovació, recerca i cultura digital de el Departament d’Educació, els alumes han llegit les conclusions des de la sala on s’ha estat treballant.

Per finalitzar l’acte hem rebut una xerrada de la Dra Adelaida Sarukhán, redactora científica de l’institut de Salut Global: Acabar amb la pandèmia, més enllà de les vacunes, emès via zoom