Camins infinits de la ciència

Aquest matí, les investigadores de la Universitat de Barcelona, a través del programa Camins Infinits, Alba Ortega i Alba Martín, han visitat el nostre Institut per fer una xerrada als alumnes de 1r i 2n de batxillerat respectivament.

Els alumnes de 2n han pogut observar l’importància de la ciència en la societat actual. L’Alba els ha parlat del mètode científic, dels aliments i de quins microorganismes hi podem trobar (patògens i probiòtics), així com de la microbiota intestinal, els prebiòtics i l’ADN.

Els alumnes de 1r han après que en una determinada part del nostre cervell hi pot haver-hi neurogènesi adulta, quina funció té i què podem fer per potenciar-la. L’alba ens ha explicat com funciona el cervell, què és la memòria i de quins tipus hi ha. També ens ha explicat com es treballa en un laboratori i com és la seva vida d’investigadora.

L’objectiu principal d’aquestes activitats és estimular l’interès social per la ciència i per altra banda que les investigadores els puguin fer de mirall…creiem que s’ha aconseguit!