Biblioteca de les coses

QUÈ ÉS LA BIBLIOTECA DE LES COSES?

La biblioteca de les coses funciona com una biblioteca de llibres, però en comptes de llibres el que s’agafa en préstec són objectes que són en general d’ús puntual i esporàdic.

És un espai obert a tota la població on oferim objectes en préstec per tal de donar-los una segona oportunitat.

La biblioteca de les coses és un projecte obert al barri, al municipi i  a tothom qui vulgui agafar en préstec qualsevol objecte que necessiti.  No tot és comprar;  també és  important   compartir i poder donar un segon ús a les coses que ja no fem servir.

Els alumnes de 4t d’emprenedoria del curs passat van fer el logo, els cartells de difusió, detecció de necessitats i una enquesta de quins objectes hi podia haver. També van visitar la Biblioteca de les coses de Sant Martí de Barcelona, que ens ha donat molt suport i ens ha servit com a model.

Els alumnes del projecte Estímul de l’Institut Euclides de Pineda de Mar han fet les fitxes d’alta  dels usuaris i les fitxes de donacions definitives; han codificat els objectes per categories  i han prepart el catàleg.

COM FUNCIONA

1. Esculls l’objecte que necessites. Pots consultar prèviament el catàleg.
  2. Omples la fitxa d’usuari.
  3. Revises que l’objecte estigui en bon estat.
  4. Pagues 1 € o si és un objecte nou o de més valor, deixes 10 € de fiança, que es recupera quan es torna l’objecte.
  5. Retornes l’objecte, a la data acordada amb la possibilitat d’allargar-la.

La fiança es retorna, però l’euro queda en dipòsit per comprar objectes nous o per fer el manteniment o reparacions dels objectes.

CATÀLEG D’OBJECTES DE LA BIBLIOTECA DE LES COSES

SERVEI DE PRÉSTEC

L’horari de servei de préstec:

• els dimarts a la tarda de 15.40 a 17.40
  • i els dimecres de 10.20h a 12.20h ( aprofitem el dimecres que és el dia del mercat).

El préstec el fan els alumnes de 4t del programa Estímul en el marc de servei comunitari.

QUÈ PASSA SI ALGÚ NO POT VENIR ELS DIES QUE EL SERVEI ESTÀ OBERT??? Es pot  enviar un correu especificant l’objecte que volen agafar en préstec a bibliotecadelescoses@euclides.cat i nosaltres el preparem perquè el puguin venir a buscar sempre dins de l’horari que el centre està obert.

D’ON HEM TRET AQUESTS OBJECTES?

1. De donacions. N’hem tingut de professorat, famílies i veïns i veïnes del barri.
  2. N’hem comprat de nous amb una subvenció del CONSORCI DE RESIDUS DEL MARESME.

També tenim un instagram on hi estem pujant tota la informació i on hem començat a penjar els objectes classificats per categories, però encara no hi són tots. Més endavant, també es podrà fer la reserva dels objectes per l’instagram.