Projecte DESKcohort 2023-2024

Benvolguda comunitat educativa i, especialment, famílies de 2n i 4t d’ESO.

Us fem arribar informació sobre un projecte amb el qual participem des del primer moment i creiem, fermament, en el seu treball, el qual ens brinda informació sobre l’estat de salut del nostre alumnat i ens orienta cap a on hem d’invertir els nostres esforços relacionats amb el Pla d’Acció Tutorial i altres estratègies que compartim amb el Consell Comarcal del Moianès per millorar aspectes de tanta importància.

Adjuntem la informació brindada pels responsables del projecte (a sota), els quals vindran a explicar-ho a l’alumnat de 2n i 4t d’ESO el dia 5 d’octubre i duran a terme l’estudi el dia 9 de novembre. A més, adjuntem la informació anunciant de l’anterior estudi, consentiment per la 3a onada i els resultats de l’anterior onada: Infografia 61_IE Castellterçol (1) Infografia 61_IE Castellterçol 2n ESO Infografia 61_IE Castellterçol 4t ESO

Sobre el consentiment, les famílies de 2n d’ESO el rebreu en paper dia 5 d’octubre per tal que pugueu signar-lo. A les de 4t, que ja vau signar quan feien 2n, aquesta vegada no caldrà, atès que a partir dels 14 anys poden signar el consentiment ells mateixos.

Salutacions.

—————————————————————————————————————————————————————————————-

El projecte DESKcohort té per objectiu conèixer diferents aspectes relacionats amb la salut i els seus determinants en els adolescents i joves de la Catalunya Central, per tal d’ajudar a diferents agents del territori (Ajuntaments, CAPs, instituts, etc.) a emprendre diferents accions de promoció de la salut basades en les necessitats reals.

Per això, cada 2 anys anem als centres educatius a passar una enquesta als cursos de 2n d’ESO, 4t d’ESO, 2n de batxillerat i 2n de CFGM, cosa que ens permet tenir un seguiment de l’alumnat de la Catalunya Central durant el seu pas per l’educació secundària. Actualment, són 84 els centres que formen part del projecte. Durant els anys alterns a la recollida de dades, tornem als centres a fer un retorn dels resultats particulars, per tal que cada centre tingui una eina complementària per conèixer la realitat del seu centre, així com un retorn dels resultats generals a diversos agents del territori per impulsar diferents accions. En aquesta línia, oferim una cartera de recursos adreçada principalment als centres educatius però també als adolescents i famílies per poder treballar diferents aspectes relacionats amb la salut (https://deskcohort.cat/bases-de-dades/cartera-de-serveis/).

Enguany comencem la 3a edició del projecte DESKcohort, i durant aquest curs 2023-24 tornarem als centres educatius a passar de nou l’enquesta. Per això us demanem a les famílies que autoritzeu la participació dels vostres fills i filles en aquesta enquesta, que es respon durant 1h lectiva i que és totalment anònima i confidencial.

Podeu trobar més informació al document de consentiment informat (que cal firmar per autoritzar la participació), i per qualsevol dubte podeu contactar-nos a través del correu deskcohort@umanresa.cat

Cordialment,

Equip del DESKcohort.