- Els problemes i conflictes són inherents a qualsevol centre educatiu i hem de saber conviure amb ells i gestionar-los de manera adequada.
- Tal com diuen les NOFC, hem de dirigir-nos sempre primer al tutor o tutora. Si el problema no es resol podem optar per demanar entrevista a algun membre de l’equip directiu.
- No hem de fer mai difusió dels problemes per les xarxes socials.
- Hem d’aplicar el principi de reducció dels problemes: no fer-los més grans, no dramatitzar-los.
- Han d’intervenir-hi les persones implicades o afectades i no d’altres.
- Hem de tenir confiança en el centre educatiu i en els seus professionals, tenim protocols establerts per treballar tot tipus de situacions.
- S’aplicarà el principi de confidencialitat i per tant no es farà difusió del problema. Això pot donar la sensació que no s’està actuant, però sempre s’actua.
RECORDEU!
1
En cas que tinguis algún dubte, neguit o problema dirigeix-te a la tutora/or del grup classe.
2
No facis difusió del tema a les xarxes socials, només crearà alarma i no ajudarà a la seva resolució.
3
Si el problema persisteix, pots:
Dirigir-te a un membre de l’equip de gestió del centre
Fer una suggerència, queixa o reclamació per escrit dirigida al director del centre
(NOFC/48 8.2)
4
Col·laborem tots i totes per una bona convivència al centre educatiu