Els grups de Whatsapp a l’Institut Escola

Benvolgudes famílies,

Ens agradaria compartir amb vosaltres una informació que ens pot ajudar a reflexionar i prendre decisions sobre l’ús del whatsapp a l’Institut Escola.

L’ús de diferents mitjans de comunicació s’ha convertit en habitual per les avantatges en la comunicació, especialment per la rapidesa, però tenim presents els seus riscos quan en fem ús?

La immediatesa provoca que no es reflexioni o pensi abans d’escriure i sovint diem coses que no ho faríem cara a cara, i, a més a més, no es pot acompanyar el missatge amb el to de veu, el gest o la mirada i, per tant, hi ha el risc d’una interpretació incorrecta del que un diu o voldria haver dit.

Quina solució té tot això en el context escolar?

El millor és prevenir i, a més a més del sentit comú i la cortesia, s’haurien de tenir en compte aquestes normes d’ús:

1. RESPECTE.No fer comentaris ofensius de cap mena. No podem oblidar que quan es fa un comentari ja no hi ha marxa enrere. És recomanable fugir de les discussions personals i no donar respostes en calent: s’ha de donar exemple als fills que fàcilment sabran el que dieu per comentaris dels mateixos companys. Cal pensar en la imatge persona i de família que es transmet.
  2. NO CRITIQUEU NI DIFUNDIU RUMORS.Sovint un petit problema que es comenta a la xarxa es va fent gran i costa molt més de resoldre. Quan tingueu dubtes és millor preguntar a qui tingui la informació que, normalment, és el Centre. Difondre rumors acaba perjudicant als mateixos alumnes.
  3. ELS PROBLEMES IMPORTANTS SEMPRE EN PERSONA.Si tens algun problema amb algun mestre o mestra o amb un altre alumne és preferible parlar-ho en persona. Penseu que hem de treballar en equip per aconseguir un bon desenvolupament dels nostres fills.
  4. NOUSCONVERTIU EN L’AGENDA DELS VOSTRES FILLS. Molts pares s’han convertit en secretaris dels seus fills i quan obliden els deures o l’agenda demanen ajut pel whatsapp a altres famílies, corregeixen els deures, envien fotos del que han de fer,.. Aquesta actitud fa que els alumnes no assumeixin les seves responsabilitats ni desenvolupin adequadament la seva autonomia. Es preferible que aprenguin a solucionar-se ells el problema.
  5. ENVIEU EXCLUSIVAMENT ELS MISSATGES NECESSARIS.No enviar missatges prenent decisions que corresponen a l’escola, fotos personals, o acudits que puguin ofendre als altres i especialment cal tenir en compte que no es poden penjar dades personals (noms d’alumnes, adreces, telèfons,..) sense tenir consentiment (és il•legal i denunciable).

Per tant, fem un bon ús d’aquestes eines i convertim-les en una oportunitat per promoure un apropament entre família i escola i les mateixes famílies, pel bé dels vostres fills i tots els alumnes.

El Consell Escolar de l’Institut Escola comparteix aquesta publicació pel benestar de tots els membres de la comunitat educativa.