Programa Diversificació Curricular (PDC)

Què és?

El nostre PDC és un Projecte Singular (recurs de caràcter addicional) que s’adreça a l’alumnat de 4t d’ESO (excepcionalment a 3r ESO) i permet una organització dels continguts i les matèries diferent a l’establerta amb el caràcter general per afavorir que l’alumnat assoleixi els objectius i les competències bàsiques de l’etapa.

El que es busca aconseguir amb el PDC és, bàsicament:

• Reduir l’absentisme escolar.
  • Afavorir l’acreditació de l’ESO amb l’aplicació d’un programa adaptat.
  • Potenciar la continuïtat en la formació dels alumnes i/o la seva inserció laboral.
  • Incrementar la implicació de les famílies amb relació a l’educació i el seguiment dels alumnes.

Característiques rellevants

• Flexibilitat horària i organitzativa dels diversos continguts.
  • Seguiment tutorial exclusiu.
  • Compromís familiar (important i imprescindible).
  • Orientació cap al món laboral.
  • Àmbit pràctic.

Alumnat beneficiari

Només podrà formar part d’aquest programa aquell alumnat que compleixi amb els requisits acadèmics, personal, socials i de projecte de vida que siguins proposats per l’Equip Docent. Un cop dins, hauran de complir amb les exigències del programa o, del contrari, se’ls pot treure del mateix.

Horari

L’horari dels alumnes participants al programa sol ser el mateix que els de la resta d’alumnes del grup classe amb la diferència que hi haurà dos dies en els quals l’alumne farà l’estada a empresa. Cada alumne pot tenir un horari diferent, fins i tot unes matèries diferents, segons els criteris pedagògics i educatius que es trobin més adients per cada cas.

Àmbit pràctic – Estada a empresa

L’alumnat participant al programa tenen l’oportunitat d’assistir setmanalment a una empresa on podran adquirir competències professionals i personals necessàries per a la vida adulta i activa a la vegada que es contribuirà a perfilar la seva orientació acadèmica i professional. A més, es podran familiaritzar amb un ofici. Cal destacar que això no seria possible de no ser pels empresaris i treballadors del municipi de Castellterçol, els quals, col·laboren d’una forma plenament altruista amb el centre.

Adquisició del Graduat d’ESO i Orientació acadèmica i professional

Tot i que hi hagi certa flexibilitat a l’hora de treballar amb cada alumne, continuen existint uns objectius d’etapa que s’han d’assolir per obtenir el graduat d’ESO (GESO). D’altra banda, és important tenir amb compte que l’alumnat que cursi el PDC tindrà una orientació acadèmica cap a un CFGM (en el cas d’assolir el GESO) o cap a un PFI (en el cas de no assolir-lo). D’altra banda, aquests tipus de programes són ideals per l’alumnat que vol començar a treballar.

Una mica d’història

Aquest programa es va estrenar al curs 2015-16 a un edifici diferent al del centre educatiu. Poc després, es va introduir dins del mateix edifici i, en l’actualitat està inclòs dins la mateixa aula. Gràcies a l’alumnat d’aquest programa s’han realitzat col·laboracions amb l’Institut Moianès i amb diverses empreses de la zona. D’igual manera, aquest alumnat a treballat segons els principis del Servei Comunitari en entitats com són Càritas, Humana, residències de gent gran, etc.