Instruccions sol·licitud Beca NESE

Aquest article és un article “viu”, s’anirà actualitzant, curs a curs, amb noves informacions, a mesura que es publiquin.

A continuació us presentem unes breus instruccions sobre com tramitar els Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu. Heu de tramitar-la i fer-nos arribar tota la documentació. L’apartat referent a la família (signatura dels membres de la unitat familiar) i al centre de reeducació ha d’estar emplenada. Si alguna família no sap com tramitar-la l’animem a intentar-ho mitjançant les instruccions que aquí adjuntem, són 10 senzilles passes. Penseu que, en l’actualitat, les sol·licituds de beques, preinscripcions a estudis, reserves mèdiques i molts altres serveis funcionen telemàticament. Aquesta és una bona oportunitat per endinsar-se en uns tràmits que, a primera vista, semblen complicats, però no ho són tant. Si teniu dificultats de causa major (com disposeu de dispositiu per realitzar el tràmit, no disposeu d’Internet, etc.), contacteu amb el centre.

*Tenir en compte que el curs 2020-2021 els criteris vers el diagnòstic de l’alumnat es van veure modificats.

*Pel curs 2023-2024 hi ha novetats, com és el cas del subsidi general de 400€. Per a més informació, consulteu la convocatòria.

Seguiu les instruccions, passa a passa.

Abans de res, tingueu tota la documentació a mà per facilitar el procés de sol·licitud. Si voleu que el centre educatiu cobri els diners de la beca per gestionar els pagaments, haureu d’introduir el nostre número de compte bancari NIF (CIF), sol·liciteu-los al centre. És important que reviseu la informació per comprovar que està tota actualitzada, especialment les dades de contacte.

1. Accedir al següent enllaç.
  2. Anar a “Sol·licitar ajut” i clicar a “Comença”.
  3. Llegir la informació referent als terminis, documentació, requisits, taxes i tipus d’ajuts.
  4. Dins del Pas 1, clicar a “Per Internet” i, seguidament, a “formulari sol·licitud”.
  5. S’obrirà la pàgina d’identificació on s’haurà d’accedir amb les vostres dades d’usuari si ja esteu registrat o no (n’haureu de crear un)
    1. NO esteu registrats és perquè no l’heu demanat anteriorment o perquè no heu fet cap altre tràmit via online amb el Ministerio de Educación. Llavors, heu de clicar a “Regístrese” i, seguidament, a “Registro de persona física” i seguir les instruccions. És important que les dades siguin accessibles, necessitareu accés al correu electrònic que introduïu per verificar el registre i per rebre les informacions.
    2. SÍ que esteu registrats perquè ja ho estàveu o perquè ho acabeu de fer podeu seguir amb les passes que presentem.
  6. Una vegada identificats accedireu a una nova pantalla amb informació general i haureu d’anar a “dar de alta la solicitud”.
  7. Aquí és on haurem d’emplenar els diversos apartats:
    1. Full 1: Dades personals de l’alumne/a. En l’apartat de “discapacitat” s’ha de marcar si/no depenent si l’alumne/a té un grau identificat de 33% o superior.
    2. Full 2: Afegirem els membres de la unitat familiar (les persones que viuen al mateix domicili que l’alumne). Cada vegada que afegim un membre, hem de clicar a “guardar familiar”. Veurem com van apareixent tots.
    3. Full 3: Dades referents a família nombrosa, nombre de persones amb discapacitat (del sol·licitant o germans). Tot el que aquí s’indiqui s’haurà d’acreditar amb la documentació corresponent al presentar la sol·licitud. Apartat que només s’ha d’omplir en el cas que s’autoritzi que els diners de la beca siguin ingressats al compte bancari del centre educatiu (IE Castellterçol) perquè aquest ho gestioni. També hi ha l’apartat “Observaciones”, per indicar allò que es consideri oportú.
  8. Una vegada tot complimentat, revisem que tot sigui correcte i cliquem “acceptar”.
  9. Ara toca presentar la beca. Per realitzar-ho heu d’imprimir el model de la sol·licitud que facilita l’aplicació i presentar-lo signat, juntament amb tota la documentació acreditativa al centre educatiu abans del 9 de setembre. També haureu d’aportar l’informe de reeducació del centre o terapeuta amb qui vagi l’alumne/a.
  10. És molt important llegir correctament el document de la sol·licitud que obtindreu una vegada complimentada la beca donat que allà apareixerà tot el que s’ha de signar i tot el que s’ha d’adjuntar.

*Informacions a data 15 de setembre de 2021: NOVEDADES e INSTRUCCIONES CONVOCATORIA E_Especial_ 2021

*Article diari novetats curs 2023-2024

Coordinació pedagògica – maig de 2023