Oferta Educativa

images

El nostre centre ofereix ensenyaments de totes les etapes educatives obligatòries:

EDUCACIÓ INFANTIL (no obligatòria)

En aquesta etapa es contribuirà al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor,social i cognitiu dels infants, en col·laboració amb les seves famílies, proporcionant-los un clima i entorn de confiança on se sentin acollits i amb expectatives d’aprenentatge.

PRIMÀRIA

Les finalitats bàsiques d’aquesta etapa educativa són proporcionar a l’alumnat un marc d’aprenentatges que li permetin iniciar-se en l’adquisició de les competències bàsiques i en l’aplicació dels instruments necessaris per adquirir nous aprenentatges.
Aquesta etapa proporciona als infants una educació que els permet assegurar el seu desenvolupament personal i posar les bases d’una formació basada en l’autonomia personal, la responsabilitat, la solidaritat,la llibertat, la participació i el compromís individual i col·lectiu: conèixer els elements bàsics de la llengua, l’entorn geogràfic, la història i les tradicions que li permetin arrelar-se al país, i poder participar en la construcció d’un món millor i continuar aprenent al llarg de la vida.

SECUNDÀRIA

L’etapa de l’educació secundària obligatòria proporciona a tots els nois i les noies una educació que els permet assegurar un desenvolupament personal sòlid, adquirir les competències culturals i socials relatives a l’expressió i comprensió oral, a l’escriptura, al càlcul i a la resolució de problemes de la vida quotidiana.

També contribueix a educar per a la igualtat de drets i oportunitats entre dones i homes, rebutjant tot tipus de comportaments discriminatoris per raó de sexe, a l’autonomia personal, la coresponsabilitat i la interdependència personal i a la comprensió dels elements bàsics del món en els aspectes científic, social i cultural, en particular aquells elements que permeten un coneixement i arrelament a Catalunya.

Així mateix, contribueix a desenvolupar les habilitats socials de treball i d’estudi amb autonomia i esperit crític, la sensibilitat artística, la creativitat i l’afectivitat de tots els nois i les noies. L’educació secundària obligatòria garanteix la igualtat real d’oportunitats per desenvolupar les capacitats individuals, socials, intel·lectuals, artístiques, culturals i emocionals de tots els nois i les noies que cursen aquesta etapa.

SIEI

El Suport Intensiu a l’Educació Inclusiva  és una unitat de recursos per afavorir la participació de l’alumnat amb necessitats educatives especials en entorns escolars ordinaris. La nostra unitat consta d’una psicopedagoga de secundària, una mestra d’educació especial i una educadora d’educació especial. L’atenció a l’alumnat es fa preferentment a l’aula ordinària però disposem de dos espais/aules SIEI per atencions específiques, un espai a primària-infantil i un altre a secundària.