Atenció a la Diversitat, Inclusió i Orientació Educativa

L’atenció a la diversitat d’un centre educatiu, així com la inclusió i orientació educativa del seu alumnat és responsabilitat de tots els docents del centre. No obstant, existeixen professionals amb una formació tècnica en aquest àmbit. Aquests professionals són els professionals d’orientació educativa i d’educació especial, els quals, solen tenir formació de psicopedagogia, pedagogia, psicologia o menció en educació inclusiva. Al nostre centre el conjunt de professionals que treballem aquest àmbit rebem el nom intern d’Equip Tècnic d’Atenció a la Diversitat (ETAD). Les funcions d’aquest equip i dels professionals que el conformen són diverses. A continuació les presentem molt resumides: 

  • Atenció directa i indirecta amb l’alumnat: docència, desdoblaments, suports dins l’aula, seguiments individualitzats, avaluació psicopedagògica, mediació, orientació acadèmica i professional, etc. 
  • Assessorament a la comunitat educativa: famílies, professors i equip directiu (disseny de programes educatius, plans de suport indvidualitzats, desenvolupament en l’adolescència, pla d’acció tutorial…).
  • Coordinació amb professionals externs. 
  • Referents de mesures i suports addicionals i intensives com són el Programa de Diversificació Curricular (PDC) i el Suport Intensiu per l’Educació Inclusiva (SIEI).