L’alumnat de 5è vam visitar el centre de Girona

El passat dimecres 15 de març tot l’alumnat de 5è vam sortir de l’escola per visitar el centre de Girona.

Ens vam desplaçar caminant fins al Carrer de la Força. Allà ens esperaven unes guies i vam iniciar una visita guiada pels llocs més emblemàtics del Barri Vell, ja que estem estudiant l’Edat Mitjana i la nostra ciutat encara conserva múltiples indrets, monuments, edificis… d’aquella època.

Així és que el recorregut ens va portar per: el C/ Ballesteries, el Cul de la Lleona, l’església de St. Fèlix, la muralla, la Torre Gironella, el Jardí dels alemanys, el Jardí de la francesa, la Plaça dels Apòstols, la Catedral, el Museu d’Història de Girona, el Call jueu…

En total, dues hores de caminar amunt i avall empapant-nos de tot allò que les guies ens anaven explicant.

Després d’aquesta ruta, vam aprofitar que érem al centre per participar en el joc de llengua “Endevina-la“, organitzada pel Consorci de Normalització Lingüísitca. Es tracta de buscar els establiments on hi ha un cartell amb un jeroglífic i trobar l’expressió o la frase que s’hi amaga.

Així és que, amb una tauleta digital per grup, ens vam anar orientant pels carrers amb el Google Maps, vam anar trobant els enigmes, vam anar resolent-los i enviar les respostes.

Després de tanta estona caminant, gaudint i aprenent coses de la nostra ciutat; ja tocava parar per poder dinar! Així és que vam anar a la Devesa per descansar, menjar i beure, i jugar una estona abans de tornar cap a l’escola.

Va ser una jornada 100% gironina, ens ho vam passar molt bé i vam aprendre un piló de coses!

Aquí podeu veure unes quantes fotos.