Descripció dels serveis

En aquest apartat s’hi detallen tots aquells recursos tecnològics i digitals que permeten desenvolupar la competència digital docent i de l’alumnat:

INFRAESTRUCTURA I COMUNICACIÓ

• Xarxa Wifi d’alta velocitat transformada – Wifi gencat_ENS_EDU i eduroam.
  • Intranet Docent amb les eines Google Workspace sota el domini @xtec.cat: Google grups, Unitats compartides del Drive, Gmail, Calendari…
  • Intranet per l’alumnat amb les eines Google Workspace sota el domini @escolataiala.cat a partir de 3r de Primària: Gmail, Classroom, Documents, Presentacions… (veure document)
  • Usuari de correu-e per a cada niell sota el domini @escolataiala.cat com a eina de comunicació Tutoria-Família.
  • App Dinantia: missatgeria instantània Escola-Família.

DISPOSITIUS

• Aules amb pissarres digitals interactives (PDI), ordinador de sobretaula i videoprojector d’ultracurta distància.
  • Chromebooks (veure document):
    • 2 Carros carregadors mòbils amb 26 Chromebooks cadascun (un per CM i l’altre per 5è).
    • 1 Armari carregador fixe amb 26 Chromebooks (per 5è).
    • 76 Chromebooks per l’alumnat de 6è, guardats en armaris carregadors fixes a cada aula.
  • 1 Armari carregador fixe amb 24 tauletes digitals (per CI).
  • 1 Armari carregador fixe amb 12 taules digitals (per EI).
  • 37 Ordinadors portàtils pels docents.
  • 2 Aules TAC equipades amb 13 ordinadors de sobretaula cadascuna.

ROBÒTICA I PROGRAMACIÓ

En el següent document es reflacteix la importància de treballar la robòtica i la programació a l’escola

• 6 Bee-bot
  • 10 Kits lego WeDo 2.0