
Els alumnes de 5è de Primària ens hem convertit en exploradors de l’energia a través del temps, realitzant viatges al passat, juntament amb els nostres nous amics Laura i Jaime, per poder entendre el present i inventar el futur. Tot ell amb l’objectiu d’entendre la seva relació amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030.
La missió dels alumnes de 5è B és comprendre l’origen del concepte desenvolupament sostenible, i l’economia circular, com una de les estratègies més eficients per gestionar els recursos, l’energia i fomentar el consum responsable. Per aquest motiu, el passat dilluns 9 de maig, vam fer una visita a la deixalleria del nostre municipi i vam poder observar la importància del treball i l’esforç que dediquen les persones que treballen allà, per fer del nostre món un espai més sostenible, reduint els residus i fomentant la reutilització i el reciclatge. Vam poder entrevistar a la nostra guia, treballadora de la deixalleria, per poder resoldre aquells dubtes que teníem sobre el procés de l’economia circular i la seva funció dins la mateixa.
Vam arribar a la conclusió de que hi havien molts recursos a l’abast de tothom per poder dur a terme una economia circular. Hem millorat amb el pas dels anys i cada vegada hi ha més població que distribueix millor els residus però, tot i així, hem de continuar fomentant l’ús dels punts verds i de recollida per alliberar de deixalles la nostra natura.



