ODS 5. Caminem cap a la igualtat

En un dia tan significatiu com el Dia de la Dona, la nostra escola s’ha omplert de color, creativitat i missatges poderosos en suport a la igualtat de gènere i el reconeixement de les dones que han marcat una diferència en el nostre món. Amb una sèrie d’activitats pensades per a tots els nivells, hem fet del 8 de març una jornada plena d’aprenentatge, reflexió i celebració.

Els més petits de l’escola han iniciat aquesta jornada amb un recorregut molt especial, pintant-se els peus de diversos colors i caminant junts per simbolitzar el camí cap a la igualtat. Aquesta activitat no només ha estat una expressió artística, sinó també un acte simbòlic de la nostra marxa comuna cap a un futur on tots i totes tinguem les mateixes oportunitats.

Els grups de I4 i I5 han tingut l’oportunitat de conèixer la figura de Greta Thunberg, la jove activista que amb la seva valentia ha inspirat a milions de persones a cuidar el nostre planeta. Inspirats per la seva història, els nostres alumnes han creat dibuixos de dones valentes que, com la Greta, treballen per protegir la Terra. El grup de I3 s’ha unit a aquesta celebració amb dibuixos dedicats a la dona més important per a ells: la seva mare.

A primària, hem continuat aquesta línia de treball reflexionant sobre les dones significatives en les vides dels nostres alumnes, alhora que hem compartit contes i històries de noies, joves i dones que, amb els seus actes i decisions, han revolucionat la nostra societat. Aquestes narracions han servit com a finestra a la diversitat de camins que una dona pot prendre i l’impacte positiu que pot tenir en el món.

Per culminar, els nostres alumnes d’infantil han estat espectadors d’una marxa simbòlica realitzada per dones reivindicatives que han recorregut el carrer de l’escola, clamant per la igualtat de drets. Aquesta poderosa imatge ha servit per recordar-nos que, tal com deia Greta Thunberg, “ningú és massa petit per canviar el món”.

En aquest Dia de la Dona, la nostra escola ha demostrat que l’educació en valors i el reconeixement de les aportacions de les dones a la nostra societat són pilars fonamentals en la formació dels nostres alumnes. Amb cada pas, amb cada color, amb cada història, ens acostem una mica més a un futur on la igualtat no sigui només un objectiu, sinó una realitat.