Activitats intercentres de robòtica

Tenim a la vista un seguit d’activitats intercentres en relació amb la robòtica educativa. Cada curs de primària té la seva i, en diferents dates i diferents temàtiques.

Els alumnes de primer participaran a la TarracoBot 2019 amb l’activitat “Comparsa robòtica” en la que disfressarem els bee-bots per Carnaval i en farem un rua. Publicarem el video de la rua al web de l’escola i a twitter citant l’usuari @tarracobot i amb l’etiqueta #ComparsaRoboticaTGN, quan aquesta estigui activa.

Els alumnes de segon participaran a la TarracoBot 2019 amb l’activitat “Dancing bots” en la que haurem de programar els bee-bots per a que realitzin un ball al ritme de la música que proposarà l’organització de l’activitat. Publicarem el video del al web de l’escola i a twitter citant l’usuari @tarracobot.

Els alumnes de tercer participaran a la World Robotic Olympiad a la categoria WeDo Regular sota el nom de projecte “Autobús escolar sense conductor”. Aquestes olimpiades es celebraran a Tarragona el 7 de juny de 2019.

Els alumnes de quart participaran a l’Scratch Challenge, un programa del Mobile World Capital de Barcelona i la seva secció mSchools. Els alumnes realitzaran un projecte Scratch en referència als invents i, sobretot les inventores en format de joc de preguntes i respostes.

Els alumnes de cinquè participaran amb els seus invents maker que estan realitzan des de fa unes setmanes a l’escola a la XI edició de la Jornada de Programació i Robòtica Educatives.

Els alumnes de sisè han presentat candidatura amb el seu “Projecte de naturalització del pati. Proposta en 3D” al Mobile Learning Awards que es celebrarà a Barcelona el 28 de febrer de 2019 dins el marc de l’esdeveniment anual més important de la indústria mòbil, el Mobile World Congress de Barcelona a la categoria”Millors experiències d’aula amb tecnologies digitals”.

Els alumnes de sisè també participaran a l’mEduTarraco que es celebrarà a Tarragona el proper 6 de març de 2019. Aquest projecte és una iniciativa dels Serveis territorials de Tarragona, que es desenvolupa en el marc del Mobile History Map (MHM) del programa mSchools. El MHM es basa en la creació col·lectiva de continguts geolocalitzats mitjançant l’ús de tecnologia mòbil.

Esteu atents perquè aquests alumnes donaran molt a parlar durant les properes setmanes i fins que acabi el curs.

Changing Education Together