“Air” de J.S. Bach

Aquesta setmana escoltarem la peça “Air on the G string” de la Suite No. 3, BWV 1068 de J.S. Bach, tocada amb els instruments originals pels quals ell la va composar.

I aquí teniu el mateix vídeo però amb un musicograma sobreescrit per a que pugueu seguir la melodia que fa cada instrument:

Com podeu veure, Bach va escriure música per orquestra de cambra, per instrument solista com el violoncel que ja vam escoltar fa una setmana, per orquestra simfònica, orgue, … Va ser un dels compositors més “treballadors” de la música clàssica, en total, la seva producció és llarguíssima: més de 260 cantates (conservades unes 200), passions, oratoris, magníficats, una vintena de concerts, nombroses obres per a clavecí, una de les quals la va dedicar a la seva muller (L’àlbum d’Anna Magdalena Bach) a més de nombroses sonates, suites, diverses misses, estudis de contrapunt com l’Ofrena musical i l‘Art de la fuga, i moltes obres més.