La cobla

La cobla és una agrupació musical autòctona de Catalunya en la qual predominen els instruments de vent, que executen la música de diferents balls i danses tradicionals, en especial la sardana.

Aquest setmana escoltarem un medley de “The Beatles” tocat per la Cobla Contemporània. Les cançons estan adaptades per poder ser ballades com una sardana.

En aquesta pàgina teniu una petita explicació dels instruments que formes part de la cobla, i aquí teniu un vídeo per poder veure´ls i escoltar-los d’un en un:

I per acabar, hem trobat aquesta preciosa auca que ens explica com és i d’on prové la sardana: