Comencem amb Verdi

Els nostres alumnes de 5è i 6è aniran el 29 de novembre a veure una obra anomenada “Allegro Vivace”: Aquest és l’argument:

En l’afany de trobar un local abandonat on poder celebrar una gran festa, una noia s’aventura a entrar dins un teatre abandonat. Allà, de sobte, hi troba en Vivace, un personatge màgic que encarna l’esperit de l’òpera.

Ella, molt afeccionada a les noves tendències musicals, i ell, erudit del món operístic, inicien un viatge de descoberta i aprenentatge mutu en què la passió per la música esdevé l’element comú.

Amb aquest inici, ens faran recòrrer les històries de diferents òperes emblemàtiques, i volem que coneguin els seus autors. Començarem amb Giuseppe Verdi, un compositor d’òpera italià del segle XIX

El primer fragment que escoltarem pertany a l’òpera “Il trovatore” (a l’enllaç trobareu el seu argument i molta més informació), concretament “El cor de gitanos” de l’acte II. Per a què us siteu, l’argument d’aquest acte és el següent:

Els gitanos canten el famós cor de l’enclusa. Manrico és al costat de sa mare, Azucena. Azucena és la filla de la gitana cremada pel pare del comte de Luna. És vella, però encara cova desitjos de venjança. Els gitanos aixequen el campament mentre Azucena confessa a Manrico que poc després de nàixer ell, va intentar cremar el germà petit del comte de Luna, però que es va confondre i va llançar el seu propi fill a la foguera. Manrico s’adona que no és el vertader fill d’Azucena, això no obstant, l’estima com si fos la seua vertadera mare, perquè sempre ha tingut cura d’ell i l’ha estimat. Arriba un missatger i informa que Leonora, que creu que Manrico és mort, està a punt de prendre els vots en un convent. Manrico s’afanya a córrer per tal d’impedir-ho. Canvi d’escena: davant del convent. El comte de Luna i els seus escuders intenten raptar Leonora. Leonora i les monges apareixen en processó, però Manrico impedeix al comte de Luna portar a terme els seus plans; es retroba amb Leonora i li proposa matrimoni.