SIEI. UN ARBRE PER L’ESCOLA

Aquest primer trimestre hem dut a terme moltes activitats conjuntes que ens han permès establir nous vincles i afavorir l’adaptació al nou curs.

Quan vam començar vam anar construint el nostre espai entre tots, per tal de sentir-nos còmodes i relaxats en el moment de treballar. Una de les primeres coses que vam fer, va ser crear un arbre on anar plasmant el pas del temps amb l’ajuda de l’observació de l’arbre del pati, que veiem a través de la nostra finestra.

Aquest arbre ocupa l’espai del calendari que, per a tots i totes nosaltres, és tan important. Per a poder ser més autònoms en el nostre dia a dia, és de gran ajuda seguir unes rutines i per això és bàsic tenir elements que contribueixin a tenir molt clara l’estructura de l’espai i del temps. Per això, utilitzem un calendari manipulatiu (inspirat en la metodologia Montessori) que ens permet a vivenciar el pas dels dies.

Aquest arbre va quedar tan bonic, que vam rebre la proposta de  fer-ne una reproducció…a l’engròs, per al vestíbul de l’escola. Ens vam emocionar molt i ens vam posar mans a l’obra per fer el que millor sabem fer…treballar en equip!! Cada un s’ha encarregat d’una part del procés…tallar paper, arrugar-lo, penjar-lo a la columna, encolar els papers, dibuixar les fulles, retallar-les, construir les branques…en resum una bona manera de fer-nos responsables de la feina, treballar plegats, conèixer-nos i ajudar-nos.

El resultat és preciós. I el més bonic de tot, és que cada un de nosaltres ens hi sentim representats i representades!!!!

Gràcies Ferran per la proposta i gràcies “mamis mates” per ajudar-nos a penjar les branques!!! Entre tots i totes arribem allà on ens proposem!!