ESCOLA. INICI LECXIT 19-20

Aquest mes de novembre hem començat el programa LECXIT a l’escola. Els primers dies ja ens han mostrat una cara molt positiva de com pot evolucionar aquest curs. Mentors i alumnes ens hem conegut en una benvinguda molt acollidora i amena, embolcallada de jocs i simpatia, que els infants han acceptat molt bé. I un deliciós berenar ha posat la cirereta a una simpàtica trobada.

La valoració dels mentors, ja amb els llibres a les mans dels infants, és en conjunt molt bona.

En algun cas concret, s’aprecia que l’alumne en qüestió no està gaire predisposat a la lectura. Però en general, ja el primer dia de LECXIT, hem observat un petit canvi d’actitud: el sentiment de vergonya o por a llegir del primer moment, s’ha convertit en confiança i bona acceptació del mentor, per part dels infants, en acabar la classe. Per tant, fem una valoració molt positiva i esperançada de cara al curs.

Segons paraules textuals d’un infant: pensava que seria  un “rollo” i ha estat molt amè. El temps ha passat volant!

Mercè Jorba

(Coordinadora de mentors de l’Escola Montbui)