Escola. DIADA MATEMÀTICA 2021

El passat dilluns 15 de març, tota l’escola va celebrar la Diada Matemàtica amb un munt d’activitats! Vam dividir la jornada en tres franges: La d’abans del pati, la de després del pati i la de la tarda.

Durant la primera franja, els diferents grups van portar a terme el repte que els havien plantejat els seus fillols o padrins a través d’un vídeo. Tots estaven centrats en els Pentòminos, unes figures geomètriques formades per 5 quadrats i unides per algun dels seus costats. Després van plasmar el procés que van seguir, així com les solucions d’aquest repte, si és que hi havia, en uns murals que van penjar per tota l’escola.

Durant la segona franja, es va fer un treball d’estadística per tal d’esbrinar quin era l’animal preferit dels alumnes de l’escola Montbui. Per començar, cada alumne va elaborar un cub, on a una de les cares havia de representar quin era el seu animal preferit. A més a més, amb el grup classe van haver d’acordar en quines altres dades es volien centrar per tal de poder plasmar-les en les cinc cares restants del cub. Alguns dels temes que van sortir van ser: menjars preferits, esports preferits, sèries de televisió, personatges de ficció… Amb tots els cubs de la classe van poder elaborar diferents gràfics de barres que permetien analitzar les diferents dades: Quina és la resposta que més es repeteix? I la que menys? Quina és la resposta més representativa del grup? Què t’ho fa pensar? Posteriorment van elaborar un altre cub en grup amb l’animal que més havia sortit. Amb tots els cubs dels diferents grups es va elaborar un gràfic gegant que va quedar exposat a la Plaça del Roure Gros de l’escola.

Per últim, a la tarda, van poder comptar amb la col·laboració de les famílies, qui, a través de vídeos, van proposar reptes matemàtics per portar a terme amb tot el grup.

La veritat és que va ser un dia matemàticoespecial!