6è. #100TÍFIQUES

L’11 de febrer es celebra el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència. A l’escola, des de fa alguns anys, aquest dia el dediquem a fer activitats relacionades amb la ciència i el paper que ha tingut i té la dona en aquesta. Aquest curs ens hem apuntat a l’esdeveniment #100tífiques, que es tracta d’una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. L’objectiu d’aquesta activitat és fer visible el paper de les dones a la ciència i la tecnologia, a través de xerrades que s’ofereixen a diversos centres de tota Catalunya.

En el nostre cas, els alumnes de 6è han pogut escoltar l’experiència de l’Alba Helena, la qual actualment està fent un doctorat centrat en química orgànica. En la xerrada ens ha parlat sobre la seva pròpia experiència vital i professional en el sector. Per altra banda, també ens ha parlat de part del seu treball d’investigació, que té com a base la manipulació amb carboni, oxigen, nitrogen i altres components com l’or, el sofre, etc.

Finalment, hem realitzat un torn de preguntes en el qual hem pogut expressar les nostres inquietuds vers la ciència i, en aquest cas, en l’àmbit de la química. La xerrada ha estat molt profitosa i ens ha permès ampliar les nostres perspectives de futur en el món laboral.