COMUNICAT DE VAGA

Benvolgudes famílies,

El proper DIJOUS 29 de novembre hi ha convocada una jornada de VAGA i mobilització per a la millora de l’ensenyament públic, us comuniquem que una part del claustre de l’escola la secundarà així que no us podem garantir activitats lectives al llarg del dia però sí serveis mínims.

Aquesta jornada de vaga educativa se suma a tots els sectors dels serveis públics que aquest dia i aquesta setmana estan convocant diverses aturades per millorar la qualitat d’aquests serveis.

Com que un percentatge suficient de treballadors i treballadores ha decidit exercir el seu dret de vaga, us demanem que en comprengueu els motius, que us expliquem a continuació:

1. Millora de l’horari lectiu dels i les docents: fa 2 cursos la reducció d’una hora lectiva va permetre l’increment de més d’un mestre en la gran majoria d’escoles, cosa que va significar una millora significativa en l’atenció qualitativa dels vostres fills i filles. Amb aquesta nova mesura es retornaria  a la situació de l’any 2011.
  2. La reducció del nombre d’alumnes per aula, mesura que permetria una   atenció més individualitzada de les vostres filles o fills i, per tant,  contribuiria a millorar la qualitat del seu aprenentatge.
  3. La transformació dels contractes d’un terç de jornada en contractes de mitja jornada. A més de reduir la precarització que pateix una part del professorat, aquesta mesura significaria un increment d’hores que l’escola podria dedicar a l’atenció de l’alumnat.
  4. La derogació de la LEC i la LOMCE, dues lleis que prescriuen una gestió antidemocràtica dels centres. Cal que l’ensenyament públic deixi d’actuar com el privat i que els seus professionals puguin debatre lliurement tots els aspectes pedagògics i didàctics, amb la qual cosa s’enriqueix el procés d’ensenyament-aprenentatge.
  5. L’increment del personal d’atenció i suport educatiu i la consolidació del personal temporal, que ara mateix arriba al 40% als centres educatius públics.
  6. La reversió d’altres retallades per tal de retornar a les condicions d’abans del 2010.

És per tot això que us animem a donar suport a aquesta jornada de vaga i mobilització, que afecta tota la comunitat educativa, i a participar-hi assistint a les manifestacions convocades.

Atentament,

L’escola

Santa Cecília

El passat 22 de novembre vam celebrar Santa Cecília. Primer vam poder gaudir de les audicions dels músics que tenim a l’escola:

Per la tarda, vam tenir l’actuació del grup “Ai carai!”.

I per acabar, els dos grups de 4t ens van fer un concert a la sortida de l’escola.

Fas 6 anys tria un llibre!

Si els vostres fills aquest 2018 han fet o faran 6 anys, rebran a casa una targeta que els convidarà a anar a la llibreria més propera. Allà podran bescanviar la targeta pel llibre infantil que més els agradi i per un import de fins a 13€. En cas que l’import del llibre sigui superior, la diferència haurà de ser abonada per l’adult que l’acompanyi.

DEL 15 D’OCTUBRE AL 30 DE NOVEMBRE:

La targeta es podrà bescanviar del 15 d’octubre al 30 de novembre de 2018 i limitada fins a finalitzar la dotació pressupostària. En el cas que no s’hagi rebut la targeta cal enviar un mail abans del 30 de novembre amb el nom, cognoms, adreça completa, a fas6anys@gencat.cat i us farem arribar un codi per a poder realitzar el bescanvi. Les dades que ens faciliteu seran contrastades amb la base de dades d’aquesta campanya i tractades d’acord amb les condicions d’aquest l’enllaç.