L’hort a la primavera

L’hort de 〽️as PRATS està ple a vessar!!!

Avui recollim la collita del que hem anat conreant els últims mesos!!!

És meravellós✨

Les màquines simples a 2n

Científics i pirates exposen a les famílies els productes finals del projecte sobre les màquines simples  partint d’objectes propers als alumnes com son les joguines.

La roda, la politja, el pla inclinat entre d’altres han estat els continguts clau utilitzant material de reciclatge.

Tallers dels sentits a 3r

A 3r treballem els cinc sentits; sentits que fem servir cada dia per entendre, aprendre i comprendre el món que ens envolta.

Ens hem adonat del perquè, del per a què necessitem els sentits i del “què passaria si no els tinguéssim”.

Per fer-ho més significatiu, després de treballar els sentits mitjançant activitats interdisciplinars, hem dedicat un taller a cadascun d’ells.

Situacions d’aprenentatge

Ens plantegem amb què podriem tapar les finestres perquè no entri tanta llum a les aules. Amb tot el material que disposem, investiguem, manipulem i observem quina seria la millor opció. Així descobrim quins materials són transparents, quins són translúcids i quins són opacs.

Psicomotricitat a Infantil

PSICOMOTRICITAT a Infantil

 A 〽️as PRATS la psicomotricitat cobra gran rellevància perquè aporta grans beneficis. Permet a l’infant dominar els seus moviments i millora la memòria i la concentració.  A nivell social i afectiu, permet expressar les emocions i a relacionar-se millor entre iguals.

Per portar-ho a terme, disposem d’una aula específica preparada i condicionada facilitant als alumnes que associïn un espai a una activitat concreta d’expressió.

Els materials són múltiples i variats per poder aconseguir els objectius de treball en cadascun dels espais de la sala.

〽️as PRATS 💯

La nostra biblioteca

La biblioteca a 〽️as PRATS  és un espai educatiu i dinàmic que fomenta  l’impuls per la lectura, dona suport al desenvolupament de la competència lectora i facilita l’adquisició de les competències en l’ús de la informació.  La biblioteca a l’escola és fonamental al ser un servei que facilita el desenvolupament del currículum i del projecte educatiu de centre esdevenint un entorn de treball i de gaudi que afavoreix l’autonomia, l’autoconfiança i la personalització de l’aprenentatge.

Un dels objectius també és el de treballar  en xarxa amb el nostre entorn, establint relacions amb la @bibliopalafolls

〽️as PRATS 💯

El pati de l’escola

El pati de 〽️as PRATS és molt particular 😉

Tirolina, cestone, rocòdrom, pin pon, biblio pati, jocs de taula, equilibri, sorrall i molts altres jocs formen part de l’oferta d’activitats a l’hora del pati.

L’objectiu és el d’un pati transversal, participatiu i inclusiu.

Que bé ens ho passem!!!

〽️as PRATS 💯

L’hort de l’escola

L’hort de 〽️as PRATS 🥬🍆🥦

El nostre hort és un dels trets més característics del centre .

Preparem el sòl, sembrem, reguem, treiem herbes, observem i collim els fruits que ens dóna la terra.

És un projecte que es porta a terme al llarg de tota l’escolarització de manera que cada curs conrea una verdura o hortalissa: enciam, bròquil, pèsols, meló, carbassó, espinacs, escarola, pastanagues, raves i patates en són un exemple 🥔🍠🫑🥬🥦🍆

Mitjançant l’hort es potencia de manera directa i real  el treball internivells i es posa en valor l’alimentació saludable i el cultiu ecològic.

Per portar a terme aquest gran PROJECTE d’escola es fa mitjançant diversos agents com la Comissió de famílies de l’hort, el grup impulsor de mestres i grups de treball d’alumnes que dinamitzen a la resta de grups del centre.

〽️as PRATS 💯

I tu, ets Mas PRATS? ✨

Hall edifici Primària

La renovació dels espais a 〽️as PRATS

Us presentem el hall de l’edifici de Primària caracteritzat pels colors clars, la llum i elements naturals tot combinant-los amb personatges que han marcat època des de l’àmbit científic o l’artístic entre d’altres.

〽️as PRATS 💯

Joc simbòlic

El JOC SIMBÒLIC a 〽️as PRATS ✨

Continuem amb les inversions d’escola; aquesta encarada a la nova adquisició i ampliació de nou material de Joc Simbòlic.

Aquest es caracteritza per imitar accions de la vida quotidiana del món dels adults. Apareix quan l’infant ha adquirit la capacitat de representació i és capaç de representar accions i regles bàsiques imaginàries que es refereixen als acords sobre a què es juga. El fet d’explorar i reproduir el món adult fa que es desenvolupi el pensament creatiu i els ajuda a resoldre conflictes, tensions i sentiments.

〽️as PRATS 💯

La mirada estètica dels espais

🪵🪜🪑 La MIRADA ESTÈTICA dels espais, un VALOR AFEGIT

Gran INVERSIÓ a l’escola junt amb el LABORATORI d’ART🎨

Apostem per uns espais més estètics i més confortables caracteritzats per fusta natural i el predomini de la claror donant més calma i sintonia a les aules d’INFANTIL.

L’educació estètica s’ha d’incloure en els aprenentatges escolars i, alhora, ha d’estar present en el dia a dia per fomentar unes habilitats i unes actituds que serveixin per aportar unes millores qualitatives al món, ja que quan s’incorporen hàbits estètics també s’està incidint en la dignitat de les persones que conviuen en un espai. En aquest sentit, es parla d’harmonia d’un espai quan es percep que tot és al lloc on ha de ser. Per aconseguir-ho és bàsic tenir presents alguns aspectes vinculats amb la decoració, la distribució del mobiliari, la manera de penjar les propostes, els destorbs visuals, l’ordre i la neteja. Incidir en aquests aspectes pot aportar grans beneficis al benestar personal, a la convivència i a l’aprenentatge.

I tu, ets 〽️as PRATS?

Laboratori d’art

Laboratori d’ART a 〽️as PRATS

Us presentem el Laboratori d’ART , un espai molt esperat per tots nosaltres i que us mostrem amb molta il.lusió ✨

És una de les grans inversions d’aquest curs a l’escola i una gran aposta pedagògica‼️

L’aprenentatge de l’art i a través de l’art, genera coneixement i transferència a altres situacions i contextos tot desenvolupant un pensament crític, obert i flexible.

Les manifestacions artístiques tenen una presència constant en l’entorn i en la vida de les persones i esdevenen espais de relació en els quals flueixen experiències, significats, emocions, idees i pensaments.

El laboratori d’ART de Mas PRATS es presenta com un projecte obert on tindrà cabuda les  aportacions de tota la comunitat educativa ( alumnes, mestres i famílies).

I tu, ets 〽️as Prats ?? 😉

Aula sensorial

L’aula SENSORIAL de 〽️as PRATS

És espai de relaxació i exploració , és una sala flexible amb diversos materials que s’adapten a l’objectiu de la sessió a portar a terme.

Es treballa a través dels sentits i permet experimentar tota classe de sensacions tan visuals, corporals com auditives…

〽️as PRATS 💯

Projecte La volta al món 4tA

Projecte La volta al 🌏 de 4t A

Un dels continguts a vivenciar i a entendre és el del moviment  de rotació i translació de la Terra. Aquests els hem portat a la pràctica a l’aula sensorial de l’escola la qual té multitud de funcionalitats i ens aporta molts avantatges per l’aprenentatge dels infants.

Projecte Edat Mitjana CS

🏰 Estacions de treball del projecte l’Edat Mitjana a Cicle Superior

Projecte transversal que engloba continguts de diferents àrees, hàbits d’estudi i competències clau com Competència en comunicació lingüística, Competència Digital, Competència en consciència i expressió cultural, Competència social i d’aprendre a aprendre 📚

La globalitat dels aprenentatges fa que aquests siguin reals, significatius i rics per l’alumnat.

Curses d’orientació

Els nens i les nenes de 4t a Educació Física, han treballat les curses d’orientació, han après el funcionament de la brúixola, interpretar mapes d’orientació esportiva i finalment han tingut una primera experiència d’aquest esport fent una cursa a l’escola.

 

Espais d’experimentació

🪵🫙🍃ESPAI d’EXPERIMENTACIÓ  a INFANTIL

En aquest els infants experimenten amb diferents materials a través dels sentits. Fan transvassaments, manipulen, toquen i així aprenen conceptes despertant la curiositat dels infants d’una manera propera i engrescadora per contribuir al seu aprenentatge. La idea és que els nens i les nenes amb els materials escollits puguin manipular, tocar, olorar, mirar, provar, fer-se preguntes, reflexionar i tenir ganes de saber-ne més i no conformar-se amb el que veuen.

Els coneixements que assoleixin mitjançant l’experimentació es consoliden de manera més significativa i permeten construir una bona base per adquirir posteriors aprenentatges.

Aquests espais són de lliure elecció i tenen lloc durant dues tardes. Els dilluns els infants trien l’espai que volen visitar durant aquella setmana.

🕒Cada sessió d’espais té una estructura compartida i fixa:

1️⃣ Un inici on la/el mestra/e responsable presenta les propostes i es recorden els objectius compartits a tots els espais basats en el respecte al material, a l’espai i a la resta de companys i companyes.

2️⃣ Una part principal de la sessió amb interacció i experimentació lliure amb les propostes i materials per part dels infants.

3️⃣Finalment, un tancament reflexiu i formatiu on, a través de la conversa, es comparteix què s’ha descobert o fet durant aquella sessió tot concloent amb una petita autoavaluació formativa.

〽️as PRATS 💯

Àmbit artístic

👩🏻‍🎨A l’escola , graduem diferents autores i autors de l’àmbit artístic al llarg de tota l’escolaritat.

A 4t  treballem Dalí: la seva vida, obres, estils , etc a través de diferents activitats en les que intervenen diferents àrees com la llengua, l’educació artística o competències clau com la de consciència i expressió cultural.

🎨L’Art en totes les seves expressions, també en la digital. Després de reproduir una de les seves obres, els infants apliquen efectes croma en temps real.

Dalí culminarà aquest trimestre amb una visita al @museudali , vivenciant i donant significat a tots els aprenentatges.