Escola lliure de violències

El Pla les escoles lliures de violències pretén visibilitzar les violències ocultes als centres educatius, identificar-les i actuar-hi per protegir infants i adolescents. L’objectiu de Les escoles lliures de violències és la prevenció (sensibilització, formació, detecció), actuació (notificació, derivació, coordinació) i acompanyament (seguiment i coordinació) de les situacions de violència que afecten l’alumnat dins i fora del sistema educatiu.

UsApps

És l’aplicació web del Departament d’Educació perquè l’alumnat pugui comunicar-hi situacions de violència que pot viure d’una forma fàcil, intuïtiva i eficaç. Concretament, es pot dirigir a la UsApps l’alumnat, exalumnat i tota la comunitat educativa, tant si és una persona que viu directament una situació de violència com si n’és testimoni. Darrere de la UsApps hi ha la Unitat de Suport a l’Alumnat en Situació de Violència.

Més informació a http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/diversitat-i-inclusio/les-escoles-lliures-de-violencies/