Situacions d’aprenentatge a 1r

a 1r 🥦 Treballem l’art a partir de la composició amb Arcimboldo, la compra dels fruits i verdures fent la tipologia textual prèviament, les monedes per poder pagar i rebre el canvi , els pesos, els colors , les textures, l’entorn, el comerços de proximitat i…això,això és Mas PRATS 🤓!! Som 〽️as PRATS ✨

La Classe del Mar

Els alumnes de la Classe del Mar volien saber si els objectes suraven igual en aigua dolça i aigua salada. Quina millor forma que experimentar-ho en primera persona 🤓!

Visita d’una experta en dibuix manga i anime

〽️as PRATS rebem expertes i experts per acompanyar-nos en el procés d’aprenentatge del nostre alumnat i donar rigurositat als continguts del currículum de Primària. La classe de l’Anime de 5è B ha tingut la visita de la Blanca Bonastre. Ella, experta en dibuix manga i anime i amb una academia de dibuix, ens ha fet un recorregut per la història d’aquest món i ens ha ensenyat a dibuixar un rostre amb les característiques d’aquest estil. Els nostres infants han gaudit d’aquesta visita d’una experta en el tema.

Moltes gràcies Blanca !!

Visita a la fundació Cram

〽️as PRATS visita la @fundaciocram per potenciar entre l’alumnat la protecció del medi marí i de les espècies que l’habiten. Amb aquestes sortides vivencials apropem a l’alumnat al rescat de la fauna marina i la conservació d’espècies i ecosistemes marins sensibilitzant-los a favor de la conservació dels nostres mars i oceans. Mas PRATS aposta per una educació medioambiental i la protecció dels diferents hàbitats fent d’ella un pilar de centre donant funcionalitat als aprenentatges.

Visita a l’ajuntament

〽️as PRATS visita l’ @ajuntamentplf dins del marc del projecte dels “Noms de la classe”. Des de la carta de la nostra estimada Puput amb una de les entitats del poble com la @collageganteradepalafolls , avui treballem l’entrevista amb l’alcalde i alguns del seus regidors per tal de poder conèixer com gestionen l’Ajuntament, quines son les seves funcions i quins projectes tenen. Els nostres infants també han plantejat els seus …✍🏻🤓 Donem les gràcies a l’ @ajuntamentplf per la bona acollida, pel seu temps i disposició . Continuarem treballant sobre el nostre estimat poble, tan únic i tan especial potenciant un aprenentatge significatiu i vivencial interrelacionant totes les àrees del currículum.

Festa de la Castanyada

Dimarts a la tarda, com cada curs, tota l’escola va celebrar la Castanyada amb un ball i menjant les castanyades torrades per pares i mares voluntaris. Va ser una estona en que tots els infants de l’escola es van trobar per compartir aquesta tradicional festa.

 

La classe de gegants i de diables

La classe de gegants i de diables han rebut una visita ben especial . La Puput, de la mà de la @collageganteradepalafolls , els hi ha fet entrega d’una carta. Amb aquesta s’inicien nous continguts com la tipologia textual de la carta, la seva bastida, aspectes claus del text, el patrimoni cultural del nostre municipi: història, festes i tradicions, Ajuntament i molts més en diferents moments del curs. Partint dels coneixements previs dels alumnes com pot ser la nostra Gran Festa Major i la motivació en l’elecció del nom de la classe per part dels alumnes li donem globalitat i potenciem aprenentatges significatius fent que aquests perdurin en el temps. Gràcies @collageganteradepalafolls per la visita i pels presents✨ 〽️as PRATS 💯

Capsules formatives per a famílies

CÀPSULES FORMATIVES per a famílies ✍🏻🤓 A 〽️as PRATS donem una importància vital a les famílies com a membres de la comunitat educativa. Avui us expliquem l’assessorament a aquestes en el procés lectoescriptor al llarg de l’etapa d’Infantil. És una iniciativa que pretén donar suport. Cada nivell de l’etapa compta amb càpsules FORMATIVES diferents però complementàries entre si. Els aspectes claus, entre d’altres, son: -El seguiment i l’evolució de la lectoescriptura. -L’anticipació a mares i pares de l’arribada progressiva de les primeres consonants. – La introducció de nous pictogrames i substitució d’aquests per paraules escrites. – L’arribada dels primers noms dels alumnes deixant enrere el nom secret. Aquest mes ja hem portat a terme dues sessions; una amb I4 i una altra a I5. S’iniciaran a I3 a partir del mes de gener. 〽️as PRATS 💯

L’hotel d’insectes

Avui, amb l’ajuda de la comissió de famílies i del Grup Impulsor de l’Equip Docent de l’hort, estrenem un hotel d’insectes meravellós.

Pensareu…i què és i quin objectiu té?

És una estructura amb forma de casa, que recrea diferents espais o hàbitats amb característiques particulars que resulten acollidores per les diferents espècies d’insectes.

Tenir un hotel d’insectes a l’hort ens permetrà:

  • Ajudar a protegir a espècies perquè proporcionarem resguard davand de depredadors i de les inclemències del temps.
  • Facilitar la pol·linització de les plantes, ajudant a incrementar la seva producció.
  • Ajudar a controlar la presència de plagues a l’hort de manera natural.

Quina de coses aprendrem aquest curs…

Projecte d’Innovació Faig

Avui 〽️as PRATS ha assistit a l’acte de llançament del projecte d’INNOVACIÓ FAIG. Tret de sortida al projecte amb la presentació en un paratge privilegiat, @valldauralab. Ens sentim afortunats i afortunades de poder participar en aquesta xarxa dels centres seleccionats d’arreu de Catalunya, haver posat cara a alguns dels participants amb els que treballarem i crearem vincles per aprendre i créixer junts. Gran aposta del Departament d’Educació @educaciocat i @cesire_cat per potenciar un aprenentatge amb sentit i acompanyats pels Serveis Educatius. Comencen el camí cap a una escola encara més innovadora 👣 Som 〽️as PRATS

Màgia a Mas Prats

Màgia a 〽️as PRATS✨ Avui hem viscut un moment molt especial i emotiu a la vegada. Els alumnes de segon, acompanyats de la nostra estimada maga, han fet entrega dels seus cofres als alumnes d’I3. Segon s’acomiada així d’ells; cofres amb els que han passat moments màgics. Amb aquests van arribar les vocals , el punt , la coma, la i, la pauta per saber escriure amb cap-cos i peus i, mica en mica, totes les lletres i noms van formar part dels nostres infants. Aquest curs, segon tanca el seu procés lectoescriptor i passen el relleu als nous alumnes d’I3. El relleu de la il.lusió, d’aquella alegria quan els follets s’emporten el cofre, dels ulls que brillen amb cada conte de la maga, del treball i esforç de cada infant que acaba llegint i escrivint d’aquesta manera tan meravellosa; a poc a poc, sense pressa però sense pausa. Gràcies segon pels moments que ens heu fet viure. Amb vosaltres també hem après i hem crescut junts. Benvinguts i benvingudes I3 a LA MÀGIA DE LLEGIR i ESCRIURE✨ Avui tots i totes ens heu emocionat. Gràcies 〽️as PRATS !!! I3 tot comença ara. Ens a companyeu?

Premi al Projecte l’Aigua és vida

〽️as PRATS premiat amb el Projecte l’Aigua és vida 💦 com a millor activitat didàctica de Primària, de la mà de Neus Santmartí . Moltes felicitats Gemma i Víctor. Enhorabona Cicle Mitjà; enhorabona Mas PRATS

El nom de la classe

Part FINAL de la tria del nom de la classe!!! A la 3ª fase els i les alumnes fan la defensa del nom que proposen. Treballem l’expressió oral, l’argumentació i la persuasió a través de murals grupals a CI i CM i exposicions digitals a cursos superiors. Passem a les votacions finals🗳️ Famílies, que això ja ho tenim!!!! La setmana vinent coneixereu els noms de les classes dels infants de l’escola. I3 haurem d’esperar aquest trimestre per poder escollir el nom, una vegada acabi l’adaptació . Atents i atentes al blog del vostre curs a partir de la setmana vinent . Are you ready?? 🤓 〽️as PRATS 💯

Lectoescriptura: la màgia de llegir i escriure

〽️as PRATS treballem la lectoescriptura amb materials i activitats molt variades.

 Fusta, taules de llum, sorra, plastilina….tot allò que ens permet aprendre , equivocar-nos i tornar a refer moment on esdevé l’aprenentatge.

2a fase de Tria del nom de la classe

〽️as PRATS aqui teniu la 2ª fase de la tria del nom de la classe a Primària!!! Després de la 1ªvolta, on cadascú presenta les propostes individuals, sorgeixen 4 grups. Ara treballen de valent fent recerca d’informació per donar resposta a diferents blocs. Aquestes respostes seran clau per construir i fer la seva defensa a través de l’argumentació: – El motiu de la proposta del nom. – Què podrem aprendre com a grup a les diferents àrees del currículum. – Quines activitats a l’aula i quines sortides podriem planificar i portar a terme. – Quin expert ens podria ajudar o visitar?? – I el més important del projecte “el producte final” que farà de fil conductor al llarg d’aquest. Tot projecte s’ha de fer extensiu a la comunitat amb el producte final i hi han moltes maneres de portar-ho a terme: als i les alumnes de l’escola, a les famílies, al poble, crear un esdeveniment , crear objectes o d’altres….què ens depararà aquest curs???🤔 Moltíssimes coses interessantíssimes! Perquè l’aprenentatge amb sentit arrela dins de cada infant. A l’espera de la 3ª FASE🤓 〽️as PRATS 💯

Laboratori d’art a CI

Amb els pas dels alumnes de l’edifici d’Infantil a Primària, els infants de 1r i 2n ja comencen a gaudir d’altres indrets de l’escola. Un d’ells és el Laboratori d’ART, una de les últimes apostes del centre per potenciar les habilitats artístiques del nostre alumnat.

Benvinguts i benvingudes 1r i 2n!!! Grans moments us esperen a l’aula aquest curs✨

Tria el nom de la classe

Al llarg d’aquest mes triem el nom de la classe, nom que esdevindrà cabdal per planificar un dels projectes transversals que treballarà cada grup classe durant tot el curs en diferents moments i esdeveniments. La tria del nom passa per diferents fases, totes elles igual d’importants . Avui us presentem la primera fase de la tria. Cada infant presenta la seva proposta, es realitzen exposicions i es passa a la primera fase de votacions. D’aquí sorgiran quatre grups amb quatre propostes ….però això us ho continuarem explicant a la segons fase de la tria del nom.