DOCUMENTACIÓ I CRITERIS DE PRIORITAT

Un cop feta la sol·licitud, cal enviar per correu electrònic el resguard de la sol·licitud, acompanyant-la de la documentació necessària i justificar també si es compleix algun Criteri de Prioritat per la seva puntuació.

DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR

Cal adjuntar els següents documents, escanejats o fotografiats:

• El llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si l’alumne o alumna està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • El DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor/a o guardador/a de fet) o, si el sol·licitant és estranger, de la targeta de residència on consta el NIE o el passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.
  • El DNI de l’alumne o alumna major de 14 anys o si té DNI tot i ser menor de 14 anys.

CRITERIS DE PRIORITAT

Les persones que al·leguen el compliment d’un o més criteris de prioritat han d’enviar també la documentació escanejada o fotografiada, per les dues cares, que s’indica per a cada criteri.

1. Si té Germans escolaritzats al centre (en el moment de presentar la sol·licitud de preinscripció)

Aquest criteri és aplicable a infants i joves en situació d’acolliment familiar atenent a la composició de la família acollidora.

Barem: 40 punts. Documents: No cal aportar cap documentació.

2. La Proximitat del domicili (només es pot acreditar una puntuació dins aquest apartat)

• Quan el domicili habitual es troba a l’àrea d’influència del centre: 30 punts. Cal aportar el DNI o NIE, on ja consta l’adreça.
  • Quan l’adreça del lloc de treball del pare, la mare, el tutor o tutora, és dins l’àrea d’influència del centre: 20 punts. Quan, per aquest criteri es considera el domicili del lloc de treball, cal presentar el contracte laboral o un certificat emès a aquest efecte per l’empresa.
  • Quan el domicili habitual és al mateix municipi del centre sol·licitat en primer lloc, però no en la seva àrea d’influència: 10 punts. Si el domicili és a Vilanova del Camí, totes les famílies tenen els 30 punts de la primera opció.

3. La Renda anual de la unitat familiar en el cas que el pare, la mare, el tutor o tutora, o el guardador o guardadora, siguin beneficiaris de l’ajut de la renda garantida de ciutadania.

Barem: 10 punts. Documents: Acreditació de ser beneficiari o beneficiària de la prestació econòmica de la renda garantida de ciutadania.

4. Discapacitat (igual o superior al 33%) de l’alumne o alumna, el pare o mare, o el germà o germana.

Barem: 10 punts. Documents:

• El certificat o la targeta acreditativa de la discapacitat de la persona que n’al·lega la condició emès pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies o organismes competents d’altres comunitats autònomes.
  • Si és el cas, el document acreditatiu de ser beneficiari d’una pensió d’incapacitat permanent de grau total o de gran invalidesa i els de les classes passives que tenen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.

5. Si l’alumne o alumna forma part d’una família nombrosa o monoparental.

Barem: 15 punts. Documents: El títol de família nombrosa o monoparental vigent.