LÍNIES OBERTES, TANCADES, RECTES I CORBES

BASANT-NOS EN EL DECORAT QUE VAM FER PER L’OBRA DE TEATRE I LES REFLEXIONS I SEMBLANCES QUE VAM TROBAR: EL SOL ERA UNA “RODONA”, LES TIGES EREN “RATLLES” RECTES IGUAL QUE EL RAJOS DEL SOL, UNA “RATLLA”PER SABER PER ON HAVÍEM DE PINTAR,…

HEM INTENTAT REPRODUIR EL NOSTRE DECORAT AMB TROSSOS DE CORDILL I ENS HEM ADONAT QUE TOT ESTÀ FER DE “RATLLES”.

QUE VA FER LA LLUÏSA PER SEPARAR L’HERBA DEL CEL? 

MARTINA : PINTAR L’HERBA I EL CEL.

FRANCESC: UNA RATLLA PER SABER PER ON HEM DE PINTAR PRIMER.

CAMI: EL CEL EL VAM POSAR A LA PART DE DALT I L’HERBA  A LA PART D’ABAIX.

MARTI: HO  VAM SENYALITZAR.

LEIRE: TAMBÉ VAS FER UNA RODONA.

MARTI: SEMBLA UNA SERP PERO NO ÉS UNA SERP.

AINA: PER SEPARAR ES POSA AIXÒ.

MATEO: ÉS UNA SERP.

LAIA: ASSEMBLA  A UNA RATLLA RECTA PERÒ NO ÉS UNA RATLLA RECTA.

PAOLA: AQUÍ HAS FET UNA RATLLA AMB UN FIL. PERÒ AL DECORAT L’HA VAS FER AMB UN LLAPIS . PER SABER PER ON HAVIEM DE PINTAR.

D’AQUESTA RATLLA QUE DIEU VOSALTRES ES DIU LÍNEA.

LA LEIRE HA DIT UNA COSA MOLT IMPORTANT. HA DIT: TAMBÉ HAS FET UNA RODONA.

MARTINA: PER SABER ON HAVÍEM DE FER EL SOL.

VINE A FER AQUESTA “RODONA” LEIRE.

MIRA JA TENIM DUES COSES QUE VAN SORTIR DEL NOSTRE DECORAT.

MAR: FALTEN LES RATLLES DEL SOL.

LES VOLS SORTIR A FER MAR?

MARTÍ: TAMBÉ HAVIA NUVOLS FETS AMB PINTURA.

TU MARTÍ T’ATREVIRIES A FER UN NÚVOL AMB UN CORDILL?

MARTÍ: NO PERQUE NO ES POT FER. ALGÚ TINDRIA QUE HAVER PREPARAT EL CORDILL I QUE ANÉS FENT ONADES.

SI JO ET DONO UN TROS DE CORDILL T’ATREVIRIES?

MARTÍ: NO PERQUE ES MOLT DIFÍCIL I NOSALTRES NO ESTEM ESTUDIANT COM FER NÚVOLS AMB CORDES.

ALGÚ S’ATREVEIX A FER LA FORMA DEL NÚVOL?

SURT LA MARTINA: I FA UNA LINIA RECTA. ELS DIES QUE ESTÀ ENNUVOLAT FEM NÚVOLS AL CALENDARI. VOSALTRES COM CREIEU QUE ÉS UN NÚVOL, OBERT COM HEM FET LA SEPARACIÓ DEL TERRA I DEL CEL O TANCAT COM HEM FET EL SOL?

ADAM: TANCAT          ALBA: TANCAT          MARWA: OBERT          LAIA: TANCAT

PAOLA: TANCAT          CAMÍ: TANCAT         MAR: TANCAT          LEIRE: OBERT

MARTÍ: TANCAT          MARTINA: TANCAT          EIDEN: TANCAT          NOUREDDINE: OBERT

TAMIA: OBERT         NATHÁLIA: OBERT          ASMAE: OBERT         LINA: OBERT

AINA: TANCAT         MARYAM: TANCAT          MATEO: TANCAT         FRANCESC: TANCAT

EDUARD: OBERT

LA MARTINA NO S’HA ENSORTIT DE FER UN NÚVOL. HA DEIXAT UNA LÍNIA OBERTA. SURT EL MARTÍ I ENTRE TOTS DOS SÍ QUE ACONSEGUEIXEN FER UN NÚVOL.

LEIRE: AQUEST NÚVOL ES PETIT. EL SOL I EL NÚVOL SÓN LÍNIES TANCADES.

ALBA: LES LÍNIES TANCADES NO SÓN RECTES.

QUIN ALTRE COSA DEL NOSTRE DECORAT TÉ UNA LÍNIA OBERTA?

MARTINA: LES TIGES.

PODEM FER TIJA AMB TROSSSOS DE CORDA?

TOTS ELS NENS DIUEN QUE SÍ.

MARTINA : SÓN LÍNIES OBERTES I LES PODEM FER MÉS ALTES O MÉS BAIXES.

SURTEN A FER LES TIGES: NATHÁLIA, ASMAE, ALBA I MARYAM.

I PER FER LES FLORS, QUINA FORMA GEOMÈTRICA VAM FER?

LEIRE: RODONES.

TOTS ELS NENS ESTAN D’ACORD.

SURTEN A FER LES “RODONES“: CAMÍ, PAOLA, LINA I EIDEN.

FIXEU-VOS BÉ: QUE HEM POGUT FER TOTES LES COSES DEL NOSTRE DECORAT  AMB LÍNIES OBERTES I TANCADES, CORBES I RECTES?.

TOTS ELS NENS RESPONEN QUE SI.

VOSALTRES CREIEU QUE QUALSEVOL COSA DEL MÓN LA PODEM FER AMB LÍNIES OBERTES I TANCADES, RECTES I CORBES?
MARTINA JO CREC QUE SI MENYS LES LLETRES TAMIA: SI EIDEN: SI
ALBA: NO ASMAE: SI EDUARD: SI MARTÍ: NO NOUREDDINE: NO
ADAM: SI MATEO: SI LEIRE: SI LINA: NO MAR: SI MARWA: NO
MARYAM: SI LAIA: SI PAOLA: SI CAMÍ: SI FRANCESC: CREC QUE NO
NATHÁLIA: NO AINA: SI

MARTINA JO CREC QUE SI MENYS LES LLETRES           TAMIA: SI           EIDEN: SI

ALBA: NO          ASMAE: SI          EDUARD: SI          MARTÍ: NO         NOUREDDINE: NO

ADAM: SI          MATEO: SI          LEIRE: SI          LINA: NO          MAR: SI          MARWA: NO

MARYAM: SI         LAIA: SI           PAOLA: SI          CAMÍ: SI          FRANCESC:  CREC QUE NO

NATHÁLIA: NO          AINA: SI

EL PROPER DIA INVESTIGAREM  QUE PODEM FER AMB UN CORDILL.

L’ENDEMÀ CADA NEN AMB UN TROS DE CORDILL,VA FER EL QUÈ VA VOLER.

MARTINA: ARA SI QUE CREC QUE TAMBÉ ES PODEN FER LLETRES AMB LES LÍNIES.

VAN FER:

MARTÍ: LES CIRERES I LA RAMA          PAOLA: UNA MUNTANYA          MATEO: UN SOL

CAMÍ: UN NÚVOL          AINA: UNA M DE MARTINA          DAVID: UNA LÍNIA RECTA

LEIRE: UNA PORTA          MAR: LA B DE BIEL          ADAM: UN CIRCUIT          ALBA: UN OU

SAAD: UN NÚVOL          EIDEN. UNA TETERA          MARYAM: UN SOL          EDUARD: SOL

LINA: HERBA DE POLIOL          LAIA: UNA PISCINA PETITA I UNA GRAN

FRANCESC: UNA CORDA DE FER MÚSICA. UN ESCOLTA MÚSICA. LI DIC: UN ALTAVEU? SI.

ARA PER GRUPS, A VEURE QUE PODEU FER. US HEU DE POSAR D’ACORD I FER UNA COSA ENTRE TOTS.

EDUARD, ASMAE, SAAD I ADAM: HAN FET UN COTXE DE CARRERES.

PAOLA, MARTINA I FRANCESC: UNA CARRETERA AMB MOLTS REVOLS.

MARTÍ, LINA I MATEO: UNA CASA I UN CARGOL.

LAIA, LEIRE, CAMÍ I AINA: UNA FAMÍLIA DE CARGOLS.

MARYAM, MAR I ALBA: UN AVIÓ.

NATHÁLIA, DAVID I EIDEN: TRES RODONES.

DIVENDRES 3 DE MARÇ:
POSEM LA PANTALLA I CADA NEN DIU ALS SEUS COMPANYS QUÈ HA FET I CADA GRUP TAMBÉ EXPLICA ALS SEUS COMPANYS QUE VAN FER.
QUAN ACABEM L’EIDEN DIU: L’ESPIRAL DEL CARGOL TAMBÉ ES POT FER AMB UNA LÍNIA.
I AQUESTA LÍNIA COM CREIEU VOSALTRES QUE ÉS:
FRANCESC: ÉS OBERTA I POT SER LLARGA O CURT. SI VOLEM FER UN CARGOL GRAN SERÀ GRAN, SI VOLEM FER UN CARGOL CURT SERÀ PETITA.
AINA: SI JA HO VAM FER UN DIA AMB LA EVA. FEIEM UN XURRO DE PLASTILINA I SI EL XURRO ERA LLARG, EL CARGOL SORTIA GRAN. SI EL XURRO ERA CURT, EL CARGOL SORTIA PETIT.
TOTS ELS NENS DIUEN QUE SÍ QUE S’ENRECORDEN.
COM MÉS ÉS LA LINIA QUE PODEM FER SERVIR PER FER UN CARGOL?
ALBA: ÉS AIXÍ, VA DONANT VOLTES.
MARTINA: ÉS CORBA ALBA.
CAMÍ: NO ÉS RECTE.
MARTÍ: PERÒ LA CLOSCA DEL CARGOL TAMBÉ ÉS UNA MICA RODONA.
A L’HORA DEL PATI TROBEM UN CUC DE LA COL A L’HORT I QUAN L’AGAFEM PER POSAR-LO EN UNPOT, OBSERVEM QUE FA L’ESPIRAL. UN COP A LA CLASSE DECIDEM FER UNA NOTA ALS PARES PER TROBAR MÉS COSES QUE PUGUIN TENIR LA FORMA D’ESPIRAL.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>