Hola famílies,
després d’investigar tot el què volíem saber sobre la Terra i els seus 2 moviments de translació (estacions de l’any) i rotació (dia/nit), ja que el què ens preguntàvem era com és que es feia de dia i de nit? Vam fer conversa el dimarts per saber cap on volíem continuar per anar tancant el nostre projecte.
Va haver-hi moltes preguntes interessants però el tema més escollit va ser el de saber coses de la Lluna. Així que per això, el divendres vam fer conversa i la mestra va anar preguntant-los coses per veure quins coneixements i quines hipòtesis tenien sobre la Lluna. Enmig de la conversa vam visionar un parell de vídeos i una fotografia de la Lluna per anar introduint temes de la lluna i així la conversa donés més joc. Aquí en teniu el resultat:
MERITXELL: Quan pensem que podem veure la Lluna?
ORIOL: A la nit.
BERTA: No només de nit
EMMA: A l’escola antiga era de dia i vaig veure la Lluna de dia.
MIQUEL: Abans que es faci de nit surt la Lluna.
EMMA: A vegades surt el Sol potser…
ORIOL: Si surt el Sol a la nit i la Lluna de dia…. si es canvien de lloc és molt estrany… Quan primer surt el Sol i després la Lluna surt al meu calendari que tinc a casa…
AURA: La Lluna la vaig veure de nit.
MERITXELL: La Lluna que veiem, és sempre la mateixa?
AURA: És rodona, a vegades mitjana.
MIQUEL: La Lluna rodona es diu plena.
EMMA: A vegades la Lluna quan menja molt és molt grossa i quan menja poc és mitjana.
AURA: No menja, no té boca.
ONA: A vegades la veig rodona i a vegades la veig mitja.
NORA: La Lluna la vaig veure rodona.
XÈNIA: Un dia vaig veure la Lluna rodona.
MERITXELL: Per què canvia la Lluna?
NORA: A vegades la Lluna és plana.
AURA: No és una pizza!
MERITXELL: Si volem veure com és la Lluna, com ho podem fer?
MIQUEL: Amb coet.
MERITXELL: Què necessitaríem?
EMMA: Menjar
AURA: Menjar i ampolles d’aigua.
EMMA: Perquè al cel no hi ha aigua.
MERITXELl: I com aniríem vestits?
AURA: D’astronautes.
EMMA: Amb guants, amb casc.
MERITXELL: Mirem una foto de la Lluna… De què sembla que està fet el terra?
CARLOTA: “ De leña”… sembla fang.
ORIOL: Sembla sorra
MAX: Sorra fina com la de la platja.
AURA: Perquè són les petjades de l’astronauta.
MERITXELL: Ara mirem un vídeo de els fases de la Lluna… Per què canvia la Lluna?
ORIOL: Perquè si és blava o vermella serà del Barça.
BERTA: La Lluna no la podem tocar…
SUHAILA: La Lluna dona voltes.
ORIOL: Si, dona voltes. Jo també ho crec com la Suhaila.
MIREM UN VIDEO SOBRE PER QUÈ BRILLA LA LLUNA I CONVERSEM….
AURA: Li està fent brillar el Sol perquè si no li donés la llum no podria ser mitjana o rodona.
ARLET: Jo tinc un llibre.
ORIOL: Rotació. I al voltant del Sol.
AURA: A la Terra.
MERITXELL: I per què la veiem de diferents formes?
MIQUEL: Jo l’he vist de totes les maneres.
BERTA: A vegades veig un trosset i a vegades sencera.
Aquí teniu la conversa que com veieu, va anar donar molt joc. Continuarem investigant les fases de la Lluna, així poc a poc les anirem entenent i poc a poc ho podrem anar comprovant al cel.
Esperem que us agradi
La classe de les Estrelles.