VOLEM APRENDRE COSES DE LA LLUNA!

Hola famílies,

després d’investigar tot el què volíem saber sobre la Terra i els seus 2 moviments de translació (estacions de l’any) i rotació (dia/nit), ja que el què ens preguntàvem era com és que es feia de dia i de nit? Vam fer conversa el dimarts per saber cap on volíem continuar per anar tancant el nostre projecte.

Va haver-hi moltes preguntes interessants però el tema més escollit va ser el de saber coses de la Lluna. Així que per això, el divendres vam fer conversa i la mestra va anar preguntant-los coses per veure quins coneixements i quines hipòtesis tenien sobre la Lluna. Enmig de la conversa vam visionar un parell de vídeos i una fotografia de la Lluna per anar introduint temes de la lluna i així la conversa donés més joc. Aquí en teniu el resultat:

MERITXELL: Quan pensem que podem veure la Lluna?

ORIOL: A la nit.

BERTA: No només de nit

EMMA: A l’escola antiga era de dia i vaig veure la Lluna de dia.

MIQUEL: Abans que es faci de nit surt la Lluna.

EMMA: A vegades surt el Sol potser…

ORIOL: Si surt el Sol a la nit i la Lluna de dia…. si es canvien de lloc és molt estrany… Quan primer surt el Sol i després la Lluna surt al meu calendari que tinc a casa…

AURA: La Lluna la vaig veure de nit.

MERITXELL: La Lluna que veiem, és sempre la mateixa?
AURA:  És rodona, a vegades mitjana.

MIQUEL:  La Lluna rodona es diu plena.

EMMA: A vegades la Lluna quan menja molt és molt grossa i quan menja poc és mitjana.

AURA: No menja, no té boca.

ONA: A vegades la veig rodona i a vegades la veig mitja.

NORA: La Lluna la vaig veure rodona.

XÈNIA: Un dia vaig veure la Lluna rodona.

MERITXELL: Per què canvia la Lluna?

NORA: A vegades la Lluna és plana.

AURA:  No és una pizza!

MERITXELL: Si volem veure com és la Lluna, com ho podem fer?

MIQUEL: Amb coet.

MERITXELL: Què necessitaríem?

EMMA: Menjar

AURA: Menjar i ampolles d’aigua.

EMMA: Perquè al cel no hi ha aigua.

MERITXELl: I com aniríem vestits?

AURA: D’astronautes.

EMMA: Amb guants, amb casc.

MERITXELL: Mirem una foto de la Lluna… De què sembla que està fet el terra?

CARLOTA: “ De leña”… sembla fang.

ORIOL: Sembla sorra

MAX: Sorra fina com la de la platja.

AURA: Perquè són les petjades de l’astronauta.

MERITXELL: Ara mirem un vídeo de els fases de la Lluna… Per què canvia la Lluna?

ORIOL: Perquè si és blava o vermella serà del Barça.

BERTA: La Lluna no la podem tocar…

SUHAILA: La Lluna dona voltes.

ORIOL: Si, dona voltes. Jo també ho crec com la Suhaila.

MIREM UN VIDEO SOBRE PER QUÈ BRILLA LA LLUNA I CONVERSEM….

AURA:  Li està fent brillar el Sol perquè si no li donés la llum no podria ser mitjana o rodona.

ARLET: Jo tinc un llibre.

ORIOL: Rotació. I al voltant del Sol.

AURA: A la Terra.

MERITXELL: I per què la veiem de diferents formes?

MIQUEL: Jo l’he vist de totes les maneres.

BERTA:  A vegades veig un trosset i a vegades sencera.

Aquí teniu la conversa que com veieu, va anar donar molt joc. Continuarem investigant les fases de la Lluna, així poc a poc les anirem entenent i poc a poc ho podrem anar comprovant al cel.

Esperem que us agradi

La classe de les Estrelles.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>