P3 i P4: Projecte dels ocells

Els alumnes de P5 i 1r ens van ensenyar les menjadores que havien construït. Les van penjar al pati i els alumnes de P3 i P4 van anar al pati a veure on les havien penjat.

Es va decidir que els alumnes de P3 i P4 elaboraríem el menjar per als ocells, però què mengen els ocells? Vam trucar al “Joan dels ocells” un ornitòleg que treballa al Parc de l’Agulla i ens va informar que els ocells que venen al pati de l’escola són pardals i mallerengues

El dia després de la trucada, la Gina ens va portar llavors per als ocells. Vam observar-les i després vam parlar on podíem anar a buscar el menjar dels ocells. L’Ovidi va comentar que el seu avi és pagès i que ens podria explicar on trobar-les.

Vam convidar l’avi de l’Ovidi. Ens va resoldre tots els dubtes que teníem: les llavors les podem anar a comprar en una botiga d’animals.

El dia següent els alumnes de P3i P4 vam anar a la botiga d’animals a comprar el menjar dels ocells.

Un dia el Joel de P4 va portar un rotlle de paper de wàter amb llavors enganxades. Entre tots ens va sorprendre: no sabíem com ho havia fet per enganxar les llavors. Vam decidir de convidar la mare del Joel que ens ho va explicar.

Llavors vam anar al lavabo a buscar paper de wàter per fer-ne nosaltres, però no en vam trobar. Així que se’ns va ocórrer de fer una nota a les famílies i portar-ne de casa.