Ja hem començat el projecte d’aquest curs i tot va començar mirant un conte sobre dinosaures!
Un dia a la rotllana vam mirar un conte de dinosaures que el Carlos va portar a l’escola. Parlant, parlant vam arribar a la conclusió que sabíem que els dinosaures havien existit perquè havíem trobat els seus ossos i que nosaltres també teníem aquests ossos encara que diferents.
L’endemà quan vam entrar a la classe ens vam trobar un esquelet de persona i vam parlar de les diferències entre aquest i el de dinosaure:
– ALBA: COM HO SABEM QUE AQUEST ESCALET ÉS DE PERSONSA I NO DE DINOSAURE?
-OVIDI: PERQUÈ TENEN QUATRE POTES I AQUEST DOS PEUS.
-NORA: PERQUÈ SÓN MOLT GRANS.
-EMMA: DONCS PERQUÈ ELS DINOSAURES TENEN LES DENTS LLARGUES
-MIA: EL CAP DELS DINOSAURES NO TÉ AQUESTA FORMA
-PAULA: PERQUÈ NO SÓN HUMANS
-ALBA: I QUÈ SÓN ELS HUMANS?
-OVIDI: SON UNA ALTRA GENT
-ONA: PERQUÈ ELS DE DINOSAURE ESTARIEN AIXÍ (A QUATRE GRAPES) I NOSALTRES CAMINEM AMB DUES CAMES
-OVIDI: I TENEN EL COLL LLARG
Després d’assegurar-nos que l’esquelet de dinosaure era diferent del nostre ens vam centrar en explorar el nostre esquelet i vam veure que si ens tocàvem notàvem els ossos que tenia l’esquelet, però que també hi havia llocs on no hi havia ossos i a partir d’aquí va sorgir la pregunta del nostre projecte…:
HUGO: SI FEM AIXÍ NOTEM AQUESTS OSSOS
ALBA: I QUÈ SÓN?
OVIDI: LES COSTELLES
ALBA: I AQUÍ QUÈ HI HA? HO NOTEM DUR? (Panxa)
NAIARA: LA “BARRIGA”
ALBA: LA PANXA I PER QUÈ ÉS TOU?
ONA: NO HI HA OSSOS
ALBA: I QUÈ VOLDRIEM INVESTIGAR D’AQUEST ESQUELET?
A partir d’aquí molts nens i nenes es van preguntar què eren els forats on hi havia els ulls, el nas, les orelles, la boca… i vam plantejar-nos la pregunta del nostre projecte:
PER QUÈ SERVEIXEN ELS FORATS QUE TÉ L’ESQUELET?