LA CASTANYADA

Com ja sabeu, aquesta setmana hem celebrat la Castanyada a l’escola.

Dimecres a la tarda vam preparar la massa dels panellets, a base de farina d’ametlla, sucre i patata; ho vam barrejar tot ben barrejat per l’endemà poder fer les boletes. Ens va venir a ajudar el Sergi, el pare del Biel, i vam fer un munt de panellets! De coco, d’ametlla, de xocolata i de codony.

Divendres al matí va venir la Mireia, la mare del Biel, i ens va  explicar un conte sobre la castanyera i la tradició de la Castanyada; molts de nosaltres no el coneixíem, i vam escoltar amb atenció. Abans d’esmorzar, vam sortir a veure com el Joan torrava les castanyes; ens va explicar que, abans de posar-les al foc, hem de fer-hi un tall perquè sinó amb l’escalfor podrien acabar petant.

A la tarda vam celebrar la Castanyada; tots els nens i nenes de l’escola vam cantar cançons per comunitats i després vam fer el ball de La castanyera tots junts, grans i petits! En acabar els nens i nenes de 3r i 4t, disfressats de castanyeres i castanyers, vam ser els encarregats de repartir les paperines plenes de castanyes a la resta de nens i a les famílies.

… i catacric catacrac la Castanyada de Les Bases s’ha acabat!!

Cliqueu la imatge per veure totes les fotos