Secció FAQS

Preguntes més freqüents (darrera actualització 15/02/2024)

  1. En què consisteix el treball per projectes?
  2. Hem vist que al web hi diu que sou escola Magnet. Què vol dir?
  3. Què han de portar per esmorzar?
  4. Feu robòtica a l’escola?
  5. Teniu cuina pròpia?
  6. De quines instal·lacions i equipaments disposeu?
  7. Feu colònies?  A tots els cursos?
  8. Aneu a la piscina?
  9. Feu activitats fora del centre?
  10. Els pares i  mares podem participar en les activitats de l’escola?
  11. Celebreu els aniversaris a l’escola? Podem portar pastissos?
  12. Quines festes celebreu a l’escola?
  13. Si no puc venir a buscar el meu fill/a, li puc encarregar a la veïna?
  14. Com actueu en cas d’accident?
  15. Els nens i nenes de i3 dinen amb tots els altres nens? Fan migdiada després de dinar?
  16. Quan surten al pati, el comparteixen amb els grans o estan sols?
  17. Hi haurà alguna reunió inicial per informar-nos de qüestions més concretes  d’ i3?
  18. Com ens podem comunicar i rebre informació de l’escola?
  19. Quants mestres  tenen els alumnes d’i3?
  20. Quin és l’horari dels alumnes d’i3? Hi ha flexibilitat horària?
  21. Feu període d’adaptació pels alumnes d’i3?
  22. L’escola és de difícil accés, com  podem arribar?
  23. Què feu si es posen malalts a l’escola? Els hi doneu medicació?
  24. Els alumnes de I3 fan anglès?
  25. Hi ha servei d’acollida?
  26. Hi ha activitats extraescolars?
  27. L’escola té xandall? Quan el porten els nens/es? On es pot comprar?
  28. Quin és l’import de la quota de material i quan es paga
  29. Com es treballa la diversitat a l’aula?
  30. Què són els Itineraris d’aprenentatge d’Educació primària?
  31. Què són els ambients de treball d’Educació infantil?
  32. Què inclou la quota de material?
1. En què consisteix el treball per projectes?[Inici]
La metodologia emprada a l’escola es fonamenta en el treball per projectes, la qual dóna l’oportunitat als infants d’escollir què volen treballar i què els interessa, això fa que tot el que aprenen tenen un significat per ells. Així s’aconsegueix que hi hagi una gran motivació i implicació davant de cada aprenentatge. Aquests projectes s’impliquen en el món real, més enllà de l’aula i busquen crear una educació interdisciplinària amb un significat, amb la participació de tota la comunitat escolar. 
Més informació  i exemples a: Enllaç 1, Enllaç 2, Enllaç 3, Enllaç 4, Enllaç 5.
2. Hem vist que al web hi diu que sou escola Magnet. Què vol dir? [Inici]
Som escola Magnet des del curs 2018/2019. El fet de participar en el Programa Magnet ens ha facilitat  establir vincles amb l’Escola d’enginyeria aeroespacial i telecomunicacions del campus de la UPC de Castelldefels. Aquesta col·laboració ens ha permès desenvolupar un projecte educatiu innovador i de qualitat, que esdevingui un referent en el territori tant per a les famílies com per a la comunitat educativa. Com ho fem? Davant d’un projecte concret, en funció del tema  que s’estigui treballant, demanem el suport tècnic que ens aporta el professorat de la Universitat. Aquestes aportacions ens ajuden a que els nostre alumnes realitzin uns projectes molt engrescadors.
Més informació  i exemples a: Enllaç 1, Enllaç 2, Enllaç 3.
3. Què han de portar per esmorzar? [Inici]
És convenient que els infants esmorzin a casa. No obstant això, poden portar a l’escola un petit esmorzar per prendre a mig matí. Per exemple: galetes, iogurt, fruita, entrepà petit, ….
4. Feu robòtica a l’escola? [Inici]
Sí. Des del curs 2018/2019 l’escola ha implementat al seu projecte educatiu la robòtica i la programació com a eines per a la millora dels aprenentatges i l’assoliment de les Competències bàsiques.
Més informació  i exemples a: Enllaç 1, Enllaç 2, Enllaç 3,  Enllaç 4.
5. Teniu cuina pròpia? [Inici]
No. El servei de menjador el realitza una empresa mitjançant catering. Diàriament es fan revisions de la temperatura i qualitat del menjar. Les famílies interessades poden solicitar provar el menjar que es serveix.
6. De quines instal·lacions i equipaments disposeu? [Inici]
L’escola està en un molt bon estat de conservació. Disposa d’aula d’informàtica, espai de recerca (laboratori de ciències i robòtica), aula d’educació artística (música, visual i plàstica), amfiteatre, biblioteca i biblioteca d’educació infantil, aules ordinàries de 60m2, amb molta llum natural. Les aules d’Educació Infantil estan equipades amb wc dins de cada aula.
L’escola està envoltada d’un bosquet amb vegetació típica del bosc mediterrani.   
El centre també compte amb dues zones de pati, una per infantil i una per primària i una pista poliesportiva.
Totes les aules disposen de pissarres digitals interactives.
Més informació  i exemples a: Enllaç 1, Enllaç 2, Enllaç 3.
7. Feu colònies?  A tots els cursos? [Inici]
A l’inici de cada curs escolar es proposa la realització de colònies al final de cada cicle: i5, 2n i 4t. Els alumnes de 6è fan colònies de fi d’etapa.
Més informació  i exemples a: Enllaç 1.
8. Aneu a la piscina? [Inici]
Sí. Tots els alumnes de l’escola, inclosos els d’educació infantil,  el segon o tercer trimestre del curs, realitzen 10 sessions d’Educació Física en medi aquàtic. El cost de l’activitat està inclòs a la quota de material.
Més informació  i exemples a: Enllaç 1.
9. Feu activitats fora del centre? [Inici]
Sí. Participem en les activitats del Pla de dinàmica educativa de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, tres sortides de tot el dia (una per trimestre) i totes les sortides de migdia que es considerin convenients segons els projectes d’aula que s’estiguin duent a terme. Durant el curs us anirem informant de la data i lloc de cada sortida. 
Més informació  i exemples a: Enllaç 1, Enllaç 2, Enllaç 3.
10. Els pares i  mares podem participar en les activitats de l’escola? [Inici]
Considerem fonamental la participació i la col·laboració de les famílies en la vida del centre. Aquesta col·laboració es pot fer mitjançant l’AMPA, i com a mares i pares col·laboradors en les activitats que es fan a l’aula. Per exemple: el protagonista, les festes tradicionals, acompanyament a sortides i altres activitats que els tutors/es us proposin al llarg del curs.
Més informació  i exemples a: Enllaç 1, Enllaç 2, Enllaç 3, Enllaç 4.
11. Celebreu els aniversaris a l’escola? Podem portar pastissos? [Inici]
Els que vulgueu celebrar l’aniversari del vostre/a fill/a a l’escola ho heu de comunicar prèviament a la tutora i només es poden portar productes envasats, no d’elaboració casolana.
12. Quiners festes celebreu a l’escola? [Inici]
És tradició a la nostra escola la celebració de: la castanyada/Halloween, Concert de Nadal, Carnestoltes, activitat final del 2n trimestre, Sant Jordi i festa fi de curs.
Més informació  i exemples a: Enllaç 1, Enllaç 2, Enllaç 3.
13. Si no puc venir a buscar el meu fill/a, li puc encarregar a la veïna? [Inici]
Només poden venir a recollir els infants les persones autoritzades per escrit per part de la família i prèvia comunicació al centre.
14. Com actueu en cas d’accident? [Inici]
S’atèn de forma urgent a l’infant en el mateix centre i s’avisa a la família per a que el vinguin a recollir i el portin al CAP.
15. Els nens i nenes de i3 dinen amb tots els altres nens? Fan migdiada després de dinar? [Inici]
El menjador està organitzat en dos torns, en el primer torn, de 13:00h a 13:45h dinen tots els alumnes d’i3, i4 i i5. Un cop acaben de dinar van a l’aula d’i3 a fer la migdiada. Cada alumne disposa d’una hamaca i la família ha de portar un llençolet.
16. Quan surten al pati, el comparteixen amb els grans o estan sols? [Inici]
Els infants d’i3 surten al pati en el mateix  horari de tota la resta de l’escola (11:00h a 11:30h) però no comparteixen l’espai de pati amb els alumnes de primària. Tenen un espai tancat, diferenciat i adaptat a la seva edat. L’estona d’esbarjo estan sempre supervisats per dos mestres.
17. Hi haurà alguna reunió inicial per informar-nos de qüestions més concretes  d’ i3? [Inici]
Sí. En aquesta reunió la tutora us informarà de tots els aspectes concrets de la tutoria: roba de recanvi, bata, esmorzar, altre material, activitats, entrades i sortides, etc.
18. Com ens podem comunicar i rebre informació de l’escola? [Inici]
Disposem de diferents canals de comunicació. La comunicació més immediata és a través del telèfon fixe (936 561 295) o mòbil (686 585 938), el correu electrònic de l’escola (a8038284@xtec.cat) i el whatsapp (només rebreu comunicacions dels tutors/es, no es pot establir una conversa). 
Per altra banda podreu accedir a informacions del centre mitjançant el web (https://agora.xtec.cat/escolalaguardia/) i les xarxes socials: twitter (@escolalaguardia), facebook (EscolaLaGuàrdia) i l’instagram (escolaguardia).
19. Quants mestres  tenen els alumnes d’i3? [Inici]
En el grup d’i3 intervenen: la tutora i la mestra de reforç (amb qui estan la majoria d’hores) i els especialistes: anglès, música i psicomotricitat.
20. Quin és l’horari dels alumnes d’i3? Hi ha flexibilitat horària? [Inici]
L’horari dels alumnes és de 09:00h a 13:00h i de 15:00h a 17:00h des d’i3 fins a 6è. Les famílies d’Educació Infantil podeu entrar a recollir els vostres fills/es 5 minuts abans de les hores de sortida: a les 13:00h i a les 17:00h. 
No hi ha flexibilitat horària. Un hàbit molt important és la puntualitat. Els adults són els responsables en aquestes edats d’arribar a l’hora tant a les entrades com a les sortides.
21. Feu període d’adaptació pels alumnes d’i3? [Inici]
Sí. En la reunió inicial  s’establirà els grups i l’horari d’assistència durant els dos primers dies de curs: un grup de 09:00h a 10:30h i l’altre grup d’11:30 a 13:00h. El tercer dia de curs assisteix tot el grup. Les modificacions de l’horari respecte al que està establert s’acordaran amb la tutora. En aquests primers dies la tutora mantindrà una entrevista individualitzada amb cada família per compartir tota la informació convenient.
Més informació  i exemples a: Enllaç 1.
22. L’escola és de difícil accés, com  podem arribar? [Inici]
Disposeu d’una parada de bus a la porta de l’escola i aparcament al costat del futur centre cívic de La Guàrdia. De tota manera si veniu caminat no estem tan lluny i feu salut.  A més la ubicació del centre és privilegiada ja que compta amb un bosquet al seu voltant, un entorn molt saludable, sense contaminació, sense sorolls, sense edificis  i amb una vista panoràmica del delta del Llobregat i les seves poblacions fins al mar.
23. Què feu si es posen malalts a l’escola? Els hi doneu medicació? [Inici]
Quan un infant es posa malalt (conjuntivitis, diarrea, febre, paràsits, malalties contagioses, etc), convé que descansi en un ambient tranquil i que no assisteixi a l’escola per tal d’evitar el possible contagi.
Si un infant es posa malalt a l’escola es comunicarà immediatament a la família perquè el passi a recollir.
No administrem cap medicació sense la recepta mèdica i l’autorització de la família. Si es creu convenient la família pot administrar la medicació en el mateix centre.
24. Els alumnes de i3 fan anglès? [Inici]
Els alumnes fan una sessió setmanal d’anglès a I3, I4 i I5. A infantil ens concentrem en realitzar les rutines d’aula en anglès, sent la llengua vehicular la gran majoria de la sessió. Es realitzen activitats seguint el mètode TPR (Total Physical Response) on els alumnes aprenen la llengua a través de l’acció i el moviment. També tenen protagonisme els contes i les cançons en llengua anglesa, així com les festes tradicionals de diferents països de parla anglesa.
Més informació  i exemples a: Enllaç 1, Enllaç 2.
25. Hi ha servei d’acollida? [Inici]
Sí. A partir de les 7:30h. Ho gestiona l’AMPA.
26. Hi ha activitats extraescolars? [Inici]
En la reunió de presentació del curs, l’AMPA explica la proposta d’activitats extraescolars pel nou curs. No obstant això, la majoria d’activitats van adreçades als alumnes d’Educació Primària.
27. L’escola té xandall? Quan el porten els nens/es? On es pot comprar? [Inici]
Sí. Recomanem que els alumnes portin el xandall en les sessions d’E. Física i en les sortides escolars fora del centre (ajuda a la identificació dels alumnes). Es pot adquirir a l’AMPA del centre.
28. Quin és l’import de la quota de material i quan es paga?  [Inici]
Es paga una quota de 200€. Inclou el material fungible, les sortides escolars, la piscina i la quota de soci de l’AMPA (en cas de més d’un germà només es paga una sola quota d’AMPA). Es pot fer un sol pagament al setembre abans d’inici del curs o hi ha  la possibilitat de fraccionar el pagament, un al setembre i l’altre abans de les vacances del 1r trimestre. No s’ha de pagar cap més import durant el curs.
29. Com es treballa la diversitat a l’aula?  [Inici]
El treball per projectes que es realitza a l’escola és una eina molt eficient per treballar la diversitat dins l’aula. Cada nen/a té el seu ritme d’aprenentatge i les seves necessitats, aquest tipus de metodologia  ajuda a a que l’aprenentatge sigui totalment inclusiu. Es realitzen diferents tipus d’agrupament que ofereixen la possibilitat de rebre una atenció més personalitzada.
30. Què són els itineraris d’aprenentatge d’Educació primària?  [Inici]
Els Itineraris d’aprenentatge són un enfocament educatiu estructurat i personalitzat que guia als alumnes a través d’una sèrie d’experiències d’aprenentatge planificades per ajudar-los a assolir determinats objectius educatius. Estan dissenyats per a 2  àrees d’estudi específiques: matemàtiques i llengua. Incorporen mecanismes de retroalimentació i avaluació per ajudar als alumnes a mesurar el seu progrés i identificar aquells aspectes en els quals necessiten millorar. 
31. Què són els Ambients  de treball d’Educació infantil?  [Inici]
Els Ambients de treball a  Educació infantil són els espais físics dissenyats i organitzats per a fomentar l’aprenentatge i el desenvolupament dels infants . Aquests entorns estan planificats per crear un entorn ric i estimulant que promogui la curiositat, l’exploració i la participació activa dels nens.
32. Què inclou la quota de material ?  [Inici]
 Inclou tot el material fungible, fotocòpies, material informàtic, d’experimentació, de joc, de plàstic, sortides escolars, l’activitat de piscina i la quota de soci de l’AFA.