Projecte educatiu

D’acord amb la Llei d’Educació de Catalunya, (article 91) tots els centres vinculats al Servei d’Educació de Catalunya han de disposar de projecte educatiu. En el marc de l’ordenament jurídic, el projecte educatiu, que és la màxima expressió de l’autonomia dels centres educatius, recull la identitat del centre, n’explicita els objectius, n’orienta l’activitat i hi dóna sentit amb la finalitat que els alumnes assoleixin les competències bàsiques i el màxim aprofitament educatiu. El projecte educatiu incorpora el caràcter propi del centre.

El projecte educatiu contribueix a impulsar la col·laboració entre els diversos sectors de la comunitat educativa i la relació del centre amb l’entorn social, i ha de tenir en compte, si n’hi ha, els projectes educatius territorials.

Per a definir el projecte educatiu s’han de valorar les característiques socials i culturals del context escolar i les necessitats educatives dels alumnes.

El projecte educatiu ha de contenir, com a mínim, els elements següents:

a) L’aplicació dels criteris d’organització pedagògica, les prioritats i els plantejaments educatius, els procediments d’inclusió i altres actuacions que caracteritzen el centre.

b) Els indicadors de progrés pertinents.

c) La concreció i el desenvolupament dels currículums.

d) Els criteris que defineixen l’estructura organitzativa pròpia.

e) El projecte lingüístic, d’acord amb les determinacions del títol II, que es concreta a partir de la realitat sociolingüística de l’entorn.

f) El caràcter propi del centre, si n’hi ha.

Enllaç al Projecte Educatiu de l’escola