Fem una mica de memòria…

Fa anys i panys l’escola LA GUÀRDIA estava ubicada en els antics locals de l’escola salesiana, al centre del poble i molt a prop de l’Ajuntament.

L’Associació de veïns del barri de la Guàrdia reclamava la construcció d’un nou edifici per l’escola, ubicat en el mateix barri, ja què la població anava creixent a molta velocitat i la distància que havien de fer molts alumnes fins arribar al “col·le” era gran. Diuen els que van viure aquella època que les negociacions van ser complicades i llargues, però a la fi el Departament d’Ensenyament i l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts es van posar d’acord en el lloc d’ubicació i en la construcció de la nova escola.

L’any 1988, a l’octubre, s’obren les portes de la nova escola.

L’escola és va convertir en diversa i plural, amb una gran riquesa cultural pròpia de la convivència de diferents cultures tant del nostre país com dels que estan més enllà de les nostres fronteres.

Al llarg d’aquests anys, molts han estat els canvis experimentats per l’escola, a nivell estructural i humà. A nivell estructural s’han millorat molts aspectes interns i externs del centre. L’escola no comptava amb una biblioteca, on els alumnes aprenguéssim a estimar i valorar els llibres, i l’any 1995, els professors, els pares i l’Ajuntament, tots plegats, van fer un esforç i van poder inaugurar la Biblioteca del CEIP La Guàrdia. La biblioteca es va convertir en una biblioteca oberta al barri.

Un altre canvi important va ser la introducció de les noves tecnologies al centre. Alguns professors amb el recolzament de l’AMPA, tenien molt clar que el futur de l’ensenyament no passaria per alt el servei que les noves tecnologies farien a les escoles, per això no vam ser gasius en dedicar hores i recursos econòmics per poder aconseguir una aula d’informàtica pels nostres alumnes.

L’any 1997 es va habilitar una aula i es van comprar els primers ordinadors, fins que van arribar les dotacions del Departament d’Ensenyament.

A nivell humà els que encara estem aquí hem vist com cada any han marxat alumnes, pares i mestres. Cadascun d’ells ha deixat una petjada a l’escola i en el nostre cor.