Els diversos serveis de l’escola treballen per cobrir tots els fils de la xarxa que impliquen la relació amb l’alumnat i les seves famílies. Si un dels fils es tensa més del compte, corre el risc de desequilibrar-se. La intervenció del Treball Social es centra en detectar, anticipar-se i donar resposta a les necessitats socioeducatives i socioeconòmiques de l’alumnat i la seva família, amb l’objectiu de buscar i trobar l’equilibri.
Dins la complexitat dels possibles escenaris, des del Treball Social s’actua a diferents nivells per comprendre i atendre la situació particular de cada cas, treballant conjuntament amb altres professionals interns i externs al centre per tal d’aconseguir el màxim benestar possible.
Des del Treball Social s’assessora i s’orienta a les famílies al llarg de l’etapa educativa, des de l’acollida i l’alta a l’escola fins a la seva finalització i derivació a serveis d’adults.
- Informa dels recursos socials disponibles per a persones amb discapacitat intel·lectual, així com també de les prestacions existents per atendre les problemàtiques individuals i familiars concretes.
- Atén i detecta les necessitats socials i econòmiques de l’alumnat i la seva família.
- Seguiment psicosocial de l’alumnat amb l’objectiu de prevenir situacions de major risc social.
- Seguiment dels reconeixements del grau de discapacitat i de dependència.
- Assessora del recurs legal que representa sol·licitar el suport a la capacitat jurídica.
- Informa de l’accés a altres serveis: serveis residencials, serveis d’atenció diürna, respirs, programa de suport familiar de Dincat, etc.
- Gestiona les sol·licituds del transport i menjador escolar (subvencionat).
- Gestiona les beques del Departament d’Educació i altres ajuts escolars.
- Estableix coordinació i seguiment amb Serveis Socials d’Atenció Primària i d’atenció Especialitzada (SS.SS, salut, EAIA,…).
- Coordina els grups d’ajuda mútua adreçats a les famílies.
- Col·laboració amb projectes i campanyes de la Fundació Ampans.
Contacte:
Alba Guitó: aguito@ampans.cat