PFI

Els Programes de Formació i Inserció (PFI) són uns programes de qualificació de primer nivell que s’engloben dins dels estudis de formació professional (FP), els quals s’adscriuen a diferents famílies professionals. Això permet que els joves adquireixin les competències necessàries per a continuar la formació, o bé, millorin les seves condicions d’accés al món laboral.

Així doncs, un cop finalitzat el programa, els joves podran:

• Realitzar un cicle formatiu de grau mitjà (CFGM).
  • Obtenir el GESO a les Escoles d’Adults.
  • Treballar com a auxiliar amb un certificat professional de nivell 1.

Aquests programes s’adrecen a joves d’entre 16 a 21 anys amb necessitats educatives que no han finalitzat l’etapa d’escolarització secundària obligatòria (ESO). Tenen la durada d’un curs escolar (1.000 hores) en horari de matí, de 8:30 a 14:30h.

Els aprenentatges són vivencials i vinculats a l’entorn proper del jove, amb una organització flexible del currículum gràcies al treball amb metodologies actives motivadores i diverses com: Treball per projectes, aprenentatge cooperatiu, treball en entorn simulat, ús de les TIC, entre d’altres.

D’altra banda, es treballa per incentivar les competències clau (treball en equip, autonomia, iniciativa, organització del treball, etc.) i transversals (responsabilitat, relacions interpersonals, puntualitat, etc.) de l’alumnat per tal de generar un creixement personal profitós pel jove a través de la motivació i l’autoconfiança.

El PFI s’estructura en dos mòduls de formació:

• Mòduls de formació generals: aquests mòduls estan adreçats a adquirir les competències bàsiques i transversals necessàries per a la vida diària; per continuar amb la formació i per al món laboral. Inclou:
  • Estratègies i eines de comunicació.
  • Entorn social i territorial.
  • Estratègies i eines matemàtiques.
  • Incorporació al món professional.

• Mòduls de formació professionals: en aquests mòduls es desenvolupen els aprenentatges i les competències corresponents a una Qualificació de nivell 1 pròpies de la família professional escollida. Inclou:
  • Formació teòrico-pràctica.
  • Prevenció en riscos laborals.
  • Projecte relacionat amb el perfil professional.
  • Pràctiques en empresa (180 hores).

A més d’aquests dos mòduls, els i les alumnes del PFI reben un acompanyament personalitzat i una tutorització individual i grupal, per vetllar la correcta orientació acadèmica i acompanyament d’aquests a través del suport en la definició de l’itinerari formatiu i professional de cada jove, el treball conjunt amb les famílies i amb altres serveis de l’entorn.

D’aquesta manera, es vetlla per l’assoliment dels objectius del programa, els quals són:

• Millorar la formació i qualificació professional.
  • Afavorir la inserció laboral dels joves que no disposen de l’ESO.
  • Aprendre a treballar en equip i guanyar confiança.

El nostre centre ofereix tres PFI adaptats de diverses famílies professionals:

1. Agrària: PFI en Auxiliar de Vivers i jardins.
  2. Família Hoteleria i turisme: PFI en Auxiliar en Establiments hotelers i de restauració.
  3. Administració i gestió: PFI en Auxiliar d’activitats d’oficina i en Serveis administratius generals.

DESCARREGA’T EL FLYER: Flyer informatiu PFI

938 321 956 | JMpost-obligatoria@ampans.cat