Qui som?

L’escola d’Educació Especial Jeroni de Moragas d’AMPANS som un centre educatiu concertat amb el Departament d’Educació. Atenem alumnes amb necessitats educatives especials en edats compreses entre els 3 i els 20 anys. Ofereim als infants i joves itineraris educatius personalitzats i adaptats que els ajuda en l’autonomia personal, social i/o laboral.

Som Escola Inclusiva

Impulsem activitats inclusives orientades a compartir unitats de programació entre alumnes del nostre centre i de d’altres escoles del Bages. Les activitats, basades en l’aprenentatge col·laboratiu, cobreixen un ampli ventall d’objectius relacionats amb l’educació en valors i possibiliten a tots els alumnes un apropament enriquidor que afavoreix vincles i expandeix, en uns i altres, el concepte global de societat on tots hi participem.

ampans

Som Centre d’Educació Especial Proveïdor de Serveis i Recursos de Suport a la Inclusió (CEEPSIR)

L’Escola Jeroni de Moragas va ser seleccionada en convocatòria pública del Departament d’Educació per desenvolupar programes i serveis de suport a l’escolarització d’alumnes amb discapacitat al centres ordinaris.

L’escola continua escolaritzant a alumnes que per les seves necessitats de suport necessiten un servei especialitzat. Paral·lelament es desenvolupen accions de suport com a centre de referència als centres ordinaris de la comarca del Bages i Solsonès, també en l’escolarització inclusiva de l’alumnat amb discapacitat, aplicant programes específics de suport directe a l’alumnat amb greu discapacitat, escolaritzat en centres ordinaris i també serveis educatius específics.

Som Escola Verda

Des de l’any 2003 formem part de la xarxa d’Escoles Verdes del Departament d’Ensenyament, amb l’objectiu d’avançar cap a la sostenibilitat com escola en tots els sectors i àmbits, incorporant els Objectius de Desenvolupent Sostenible 2030 com a eixos de treball, que tenim en compte, en els  projectes d’aula i en la tasca curricular dels docents. Des de la Comissió d’Escoles Verdes es treballa per donar eines, estratègies, activitats que serveixin per aprendre a l’aula els valors de la sostenibilitat mediambiental i climàtica, de la justícia social, de la igualtat; per a ser  ciutadans-es del món  compromesos-es amb l’entorn i el planeta on vivim.