IFE

Els Itineraris de Formació Específics (IFE) són estudis professionals adreçats a joves entre 16 i 20 anys amb necessitats educatives especials (NEE) associades a una discapacitat intel·lectual lleu o moderada i que no es troben en disposició de seguir la formació professional ordinària, i que preferentment no hagin obtingut el títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO).

En acabar aquesta estudis, s’obté:

• Un certificat de superació que acredita l’assoliment de les unitats de competència de nivell 1 corresponents al currículum del perfil cursat; Certificat de Professionalitat de nivell 1.

Aquests itineraris tenen una durada de 4 anys (3.360 hores) en torn de matí de 9:30 a 14:30 hores. Aquests, inclouen continguts professionalitzadors i continguts relacionats amb el desenvolupament d’habilitats personals i socials dels alumnes. La finalitat és que els i les alumnes incrementin la seva autonomia personal i assoleixin les competències professionals que els facilitin la transició a la vida adulta i la inclusió sociolaboral.

Els aprenentatges són vivencials i vinculats a l’entorn proper del jove, amb una organització flexible del currículum gràcies al treball amb metodologies actives motivadores i diverses com: Treball per projectes, aprenentatge cooperatiu, treball en entorn simulat, ús de les TIC, entre d’altres.

D’altra banda, es treballa per incentivar les competències clau (treball en equip, autonomia, iniciativa, organització del treball, etc.) i transversals (responsabilitat, relacions interpersonals, puntualitat, etc.) de l’alumnat per tal de generar un creixement personal profitós pel jove a través de la motivació i l’autoconfiança.

Els itineraris s’estructuren en dos mòduls:

• Mòduls professionals comuns:
  • Vida Saludable i Cura d’un Mateix (210 hores)
  • Comunicació i Relacions Interpersonals (210 hores)
  • Viure en Entorns Propers (175 hores)
  • Ús d’Establiments i Serveis (140 hores)
  • Organització Personal (175 hores)
  • Activitats Comunitàries (140 hores)
  • Participació Ciutadana (140 hores)
  • Iniciació a l’Activitat Laboral (385 hores)
  • Organització de les Empreses (105 hores)
  • Món Laboral (105 hores)
  • Desenvolupament en el Lloc de Treball (140 hores)
  • Tutoria (70 hores per curs)

• Mòduls professionals específics:
  • Tècniques Bàsiques de Marxandatge (245 hores)
  • Atenció al Client (140 hores)
  • Preparació de Comandes i Venda de Productes (140 hores)
  • Treballs de Reprografia (245 hores)
  • Formació en Centres de Treball (385 hores)

Tanmateix, els i les alumnes d’IFE reben un acompanyament personalitzat i una tutorització individualitzada, per vetllar la correcta orientació formativa i laboral.

El nostre centre, ofereix el perfil professional d’Auxiliar en ventes i atenció al públic.

Equip docent:

Contactes: JMpost-obligatoria@ampans.cat