AIS

L’aula/programa integral de suport (AIS) és un recurs educatiu i terapèutic singular que té com a objectiu proporcionar, de forma temporal, una atenció integral i intensiva.
S’adreça a alumnes amb necessitats educatives especials associades a trastorns mentals greus que necessiten suport integral i intensiu de forma temporal per poder assolir l’equilibri i el benestar personal suficient pel retorn als contextos escolars ordinaris.
Els alumnes que s’incorporen a l’AIS disposen d’un dictamen i/o informe de reconeixement de necessitats educatives especials elaborat per l’EAP, d’un l’informe clínic del CSMIJ de referència i d’un pla individual que doni resposta a les necessitats educatives, terapèutiques i socials de l’alumne.

El pla de suport individualitzat de l’alumne inclou les actuacions educatives, les terapèutiques i els indicadors d’avaluació, que són revisats de manera sistemàtica pels professionals de l’equip de l’aula integral de suport, amb la participació de l’alumne i la seva família.
El model d’atenció es basa en la programació centrada en l’alumne; l’equip docent s’organitza en funció de les seves necessitats educatives i terapèutiques. Es promouran espais on hi hagi coordinació entre
professionals de l’àmbit educatiu i de la salut per tal que junts considerin els cassos, segons les seves necessitats evolutives, educatives i de salut mental; i així fomentar l’aprenentatge mutu.

Disposem del programa integral de suport a l’educació primària i a l’educació secundària.

Aula i sala de benestar de l’AIS

Contacte:

Esther Vicens: evicens@ampans.cat