El Pati

Dins la jornada escolar, distingim una franja central de migdia, clarament diferenciada de l’horari lectiu, però que té un valor d’espai educatiu, d’aprenentatge de la convivència i del saber estar dins de l’horari escolar.

Entenem el pati de l’escola com un espai privilegiat amb moltes possibilitats educatives on s’hi poden desenvolupar activitats d’aprenentatge relacionades amb les diferents àrees curriculars i el joc com a metodologia d’aprenentatge i com a estimulador del desenvolupament cognitiu, afectiu i social dels alumnes.
Les estones d’esbarjo han de ser espais on s’hi fomentin els valors de l’escola – convivència, respecte i responsabilitat – i es proporcionin experiències generadores d’aprenentatges. És per això vetllem per assegurar que les propostes que es promouen als diferents patis siguin adients als interessos i necessitats dels alumnes.