Història

Una bona idea sempre neix de la pròpia experiència. El 1965 un grup de pares i mares de fills amb discapacitat intel·lectual es van unir per defensar els drets dels seus fills. Amb la finalitat de visibilitzar-los i lluitar per a la seva plena integració, va néixer l’Associació Manresana de Pares de Nens Subdotats, (des del 2010, Fundació AMPANS). Aquell mateix any ja es posa en marxa a Manresa la primera aula per a alumnes amb necessitats educatives especials.

El 1966 neix l’escola La Llum que més tard canviarà de nom i es dirà Escola d’Educació Especial Jeroni de Moragas. Es tracta d’un centre pioner que obre camí vers un nou model educatiu i una nova sensibilitat social.

L’escola ha experimentat un creixement constant any rere any, i ens hem anat creixent per tal de donar cabuda a totes les necessitats.

Actualment, l’escola Jeroni de Moragas te com a missió principal atendre a l’alumnat amb discapacitat i a les seves famílies, en el context educatiu.
El claustre d’acord als seus valors i a la seva visió actua responsablement d’acord als principis de la qualitat pedagògica acordat i estandarditzats, donant valor a la diversitat, generant oportunitats d’aprenentatge, cercant al implicació de les famílies, tot des d’un projecte de centre i pla de direcció que camina capa a l’excel·lència educativa.

I, finalment, pel què fa a la visió, treballem per tenir una escola que ofereixi serveis de qualitat i volem seguir millorant i fent propostes més globalitzades que potenciïn: entorns d’aprenentatge, habilitats socials, benestar emocional, interès per l’entorn, habilitats artístiques i creatives i la participació activa de l’alumnat en el procés d’aprendre. D’aquesta manera, aconseguim afavorir i garantir la seva autonomia, participació i apoderament social, personal i emocional.