Educació Infantil

L’etapa d’infantil comprèn alumes d’entre 3 i 6 anys amb diferents tipus de necessitats educatives.

En aquesta etapa el treball es focalitza en l’aprenentatge a través de l’experimentació i la vivència, per tal que l’aprenentatge sigui significatiu i funcional. També es potencia l’adquisició de l’autonomia a través del treball d’hàbits i rutines.  Sobretot, durant aquesta etapa és fonamental garantir el benestar emocional dels alumnes.

Realitzem un treball per projectes per tal de dur a terme un treball globalitzat de tots els àmbits o àrees d’intervenció. Respectem els diversos ritmes d’aprenentatge mitjançant els canals d’informació recollits en el Disseny Universal (DU) i el Disseny Universal per a l’Aaprenentatge (DUA) tenint en compte i potenciant les intel·ligències múltiples de cadascun dels i les alumnes.

El currículum forma part de la nostra essència de treball; adequant els seus continguts i competències a les particularitats de l’alumnat i partint d’un eix motivador i significatiu, treballem globalment tots àmbits curriculars.

Al llarg de tota l’escolarització, sobretot per aquell alumnat que presenta grans necessitats de suport generalitzades i que requereixen d’una atenció més especialitzada, emprem i vivim el concepte de l’estimulació basal i multisensorial. La seva finalitat és acompanyar l’alumnat en les seves necessitats segons el seu moment de vida. Partim de la idea que qualsevol persona té capacitat per aprendre, comunicar-se i percebre l’entorn partint del seu propi cos, per això, acompanyem els nens i nenes en diverses d’activitats:

• Estimulació sensorial (experiències somàtiques, vibratòries i vestibulars, auditives, manipulatives…), passejos,  d’entreteniment lúdic, etc.
  • Educació emocional (relació amb els companys i adults, crear ambients de benestar i confiança, etc.).
  • Comunicatives (expressar emocions, fer peticions, escollir, guanyar autonomia…).
  • Motrius (afavorir la marxa, activitats manipulatives per guanyar autonomia…).

Equip docent d’infantil i primària